Fujitsu Hungary

A gyártóipar megváltoztatása nem küldetés, hanem mozgalom

2022. február 28. - Fujitsu Hungary

A világjárvány számos kihívás elé állította a vállalatokat, különös tekintettel a munkastílus digitális átalakítására. Az egyik érintett terület a gyártás, ahol már nem elég pusztán az innováció – a fenntarthatóság is alapkövetelmény. Együttműködő szemléletre van szükség a gyártóvállalatokra nehezedő nyomás enyhítéséhez a helyreállítási ciklus során. A technológia alkalmazásával, együtt le tudjuk győzni a nagy kihívásokat és valóra tudjuk váltani a fenntartható gyártás ígéretét.

Paul Bresnahan (a Fujitsu Americas alelnöke és gyártóiparért felelős vezetője), Tassilo Pilars de Pilar (a Fujitsu digitális üzleti tanácsadásért, gyártóiparért és gépkocsigyártásért felelős közép-európai vezetője) és Hiroyuki Goto (a Fujitsu Limited COLMINA gyártási megoldásért felelős üzletágának igazgatója) megosztották gondolataikat a folyamatban lévő digitális átalakulásról. Mindannyian egyetértenek abban, hogy a folyamat gyorsulni fog, és magasabb fejlettségi szintre fogja emelni a teljes iparágat, továbbá hozzájárul a beruházások optimalizálásához. Az együttműködés kulcsszerepet játszik az új kihívások kezelésében.

A gyártóiparban az innováció hagyományosan zárt ajtók mögött zajlott. De amint az elmúlt két év megmutatta, a piaci kihívások néha meghaladják egy szervezet képességeit – és az iparág ilyenkor csak a kreatív és stratégiai erőket egyesítve haladhat tovább. Tudjuk, hogy ezekben a bizonytalan időkben változásra van szükség, és támogatjuk ügyfeleinket működésük digitális átalakításban.

„A gyártóvállalatok olyanok, mint az egymás körül keringő atomok: te teszed a dolgod, és én is a magamét” – magyarázza Paul Bresnahan, a Fujitsu Americas alelnöke és gyártóiparért felelős vezetője. „Ki kell mozdulnunk ebből a védekező pozícióból, és el kell kezdenünk együttműködni a problémák megoldásában, fokoznunk kell az agilitást, és fenntarthatóbb vállalatokat kell létrehoznunk.”

A tapasztalatok megosztása és a nyílt fejlesztés ösztönzése széles körben bevált gyakorlat például a szoftverfejlesztési ágazatban és a gyógyszeriparban. Meggyőződésünk, hogy az együttműködés, a co-creation segítségével hatékonyságnövelési lehetőségeket azonosíthatunk, javíthatjuk a minőséget és gyorsíthatjuk az innovációt annak érdekében, hogy hozzá tudjunk járulni a fenntartható változáshoz. Azok a gyártóvállalatok, amelyek csatlakoznak ehhez a szemlélethez, jelentős előnyökre számíthatnak.

Bár minden vállalat körülményei egyediek, vannak olyan közös gazdasági és üzleti kihívások, amelyekkel minden gyártócégnek szembe kell néznie a nyereséges fenntarthatóság és a fenntartható nyereségesség felé vezető úton.

Például mindenkinek reagálnia kellett a világjárvány okozta példátlan zavarra.

A szervezeteknek házon belül alkalmazkodniuk kellett a közösségi távolságtartás miatti megszorításokhoz, és gyorsan át kellett állniuk a távoli vagy hibrid munkavégzési modellre. Kívülről pedig a Covid zavart okozott a működés és a logisztika területén, különös tekintettel az ellátási láncra, miközben az ügyféligények terén is kiszámíthatatlan csúcsokat és mélypontokat generált.

„Mindenki új helyzettel szembesült a gazdaságban” – fogalmaz Tassilo Pilars de Pilar, a Fujitsu digitális üzleti tanácsadásért, gyártóiparért és gépkocsigyártásért felelős, megbízott közép-európai vezetője. „Emiatt óriási igény keletkezett a változáskezelés iránt.”

„Mivel közös problémákkal nézünk szembe az iparágon belül, együtt jó eséllyel tudjuk javítani a teljes ágazat helyzetét és optimalizálhatjuk a beruházásokat” – fűzi hozzá Hiroyuki Goto, a Fujitsu COLMINA gyártási megoldásért felelős üzletágának igazgatója.

Digitális átalakulás: közös keretrendszer a vállalatok talpra állításához

Bár abban teljes az egyetértés, hogy új, együttműködő szemléletre van szükség a gyártóiparban, a szervezetek a Covid utáni folyamat eltérő szakaszaiban tartanak. A kezdeti krízisből kiindulva a gazdasági lassuláson át, a gyártóvállalatoknak megfelelő ellenálló képességre kell szert tenniük ahhoz, hogy vissza tudjanak állni a növekedési pályára és a „következő normálisra”.

Ahhoz, hogy gyorsan túl tudjanak lépni az egyes szakaszokon, a gyártóvállalatoknak közös változási keretrendszert kell alkalmazniuk. Ez a keretrendszer pedig nem más, mint a digitális átalakulás.

A recessziós időket élő gyártóvállalatok fő célja a működési költségek lefaragása, valamint a tervezés, a gyártás, a logisztika és az értékesítés hatékonyságának növelése. A digitális megoldásokkal jelentős fejlődés érhető el, de fontos rangsorolni, hol van a leginkább szükség változtatásokra, és azokra a technológiákra összpontosítani, amelyek gyorsan és költséghatékonyan bevezethetők a megcélzott területeken.

A már újra növekedésnek indult gyártóvállalatoknál a digitális átalakulás lényege az új piaci igényekhez való alkalmazkodás. Ha a munkatársaikkal és az érintettjeikkel együtt integrálják az új technológiákat és átláthatóvá teszik az adatokat, úrrá lehetnek szervezeti problémákon. A gyártóvállalatoknak a folyamatokat is tovább kell fejleszteniük, és az ügyfelek elvárásai mellett KPI-ket is meg kell határozniuk (és teljesíteniük kell).

„Sok gyártóvállalatnál széttagoltak az adatok, de a cégek most megpróbálnak jobb láthatóságot és digitális agilitást teremteni” – mutat rá Paul Bresnahan. „Ennek eredményeképpen tanúi lehetünk az IT és az OT (működési technológia) területek konvergálódásának.”

Az adatintegráció és a technológiai konvergencia a járvány idején a frontvonalban keményen dolgozó gyártószemélyzetet is támogatja. A digitális átalakulás fokozza az emberek produktivitását, támogatja előrehaladásukat és jóllétüket, miközben mindennapi munkavégzésüket is megkönnyíti a rugalmas gyártási képességeken és a prediktív karbantartáson keresztül.

A válság túlélésétől a fenntartható változás eléréséig

Az új normális felé törekvő gyártóvállalatoknak fontos dolgokat kell megtanulniuk a talpra állás során, együttműködésre épülő megoldásokat kell fejleszteniük és bevezetniük annak érdekében, hogy megelőzzék a járványhelyzet problémáinak megismétlődését. A fő cél a megfelelő értékláncok és üzleti lehetőségek kialakítása oly módon, hogy együtt dolgoznak az elmúlt másfél év – és a megelőző időszak – közös problémáinak megoldásán.

„A vállalatoknak bátornak és őszintének kell lenniük önmagukkal szemben, hogy lehetővé tegyék a nyílt eszmecserét és megfelelő stratégiát dolgozzanak ki a továbblépéshez” – jelentette ki Tassilo Pilars de Pilar. „A lehető legtöbb információt kell kinyerniük az adatvezérelt működésből, törekedniük kell az átláthatóságra, és helyes döntéseket kell hozniuk.”

„A teljes értékláncban elszámoltathatóságra van szükség” – teszi hozzá Paul Bresnahan. „Már nem elfogadható a régi kifogás, hogy »nem tudtam róla«.”

A talpra állás és a következő normálisra való átállás között az az egyik legfőbb különbség, hogy az optimalizációtól tovább kell lépni a védelem felé. A szervezetek közötti együttműködés részeként olyan zárt hurkú ökoszisztémákat kell kialakítani, amelyek növelik a gyártás fenntarthatóságát. Ez egy másfajta, hosszabb távú túlélési technikát jelent.

Az ENSZ csak azért tűzte ki 2050-et a karbonsemlegesség elérésének határidejéül, hogy a világjárvány helyett ne a klímaválság legyen a 21. század legnagyobb válsága. A gyártóvállalatoknak azonban mindent meg kell tenniük az olyan intelligens digitális innovációk közös kifejlesztéséért, amelyek segítségével az iparág határidő előtt meg tudja valósítani ezt a célt.

„A fenntarthatóságot egyetlen cég sem tudja egyedül elérni. Az egész iparágnak reagálnia kell a problémára” – hangsúlyozza Hiroyuki Goto. „Az egyes vállalatok külön beruházásai helyett közös befektetéssel drámaian fel tudjuk gyorsítani képességeink fejlődését. Azután minden gyártóvállalat saját külön beruházási területeire összpontosíthat. Ezzel a módszerrel az egész iparág fenntarthatósága javul.”

Ez nem új koncepció. Gyártóipari partnerek már korábban is dolgoztak együtt környezetbarát kezdeményezéseken, pl. a Mars Petcare a Loop segítségével forgalmazta a Perfect Fit macskaeledelt Franciaországban. Ha azonban továbbra is szeretnénk ösztönözni a változást, az ilyen együttműködéseknek túl kell lépniük a koncepciótesztelés fázisán, és a gyártási innováció egységes szemléletévé kell válniuk.

A közös innováció hatásosabb

Régóta hiszünk abban, hogy a partnerkapcsolat képes gyorsítani a digitális átalakulást. Ezért hoztuk létre a gyártószektor számára a Changemaker közösséget. Tudjuk, hogy a változás nem egyszemélyes mutatvány, hanem össziparági mozgalom, és a közös mérnöki innováció és szolgáltatásmenedzsment mindig jóval hatékonyabb.

„Az együttműködés nem azt jelenti, hogy meg kell osztanunk a műszaki titkokat – nem ez a cél” – magyarázza Tassilo Pilars de Pilar. „Hanem azt, hogy lehetőséget kell biztosítani a vállalatoknak arra, hogy ismertessék problémáikat a közösség tagjaival, és együtt keressenek rájuk megoldást.”

A gyártóvállalatok kollektív tapasztalatai mellett a Fujitsu Changemaker közösség a Fujitsu  saját tapasztalatait is hasznosítja. A technológia segítségével old meg valós üzleti problémákat, és segít a gyártóvállalatoknak sikeresen működni a következő normálisban.

A közösség javát szolgáló megosztás ötlete különösen fontos, ahogy kezdünk kilábalni a járványból, hogy ne ismétlődjenek meg a korábban tapasztalt zavarok, és támogatni tudjuk a változó piaci feltételek nyomán kialakuló új lehetőségek kiaknázását.

A Fujitsu mindhárom gyártóipari szakértője egyetértett abban, hogy mostantól gyorsulni fog a digitális átalakulás üteme, ahogy egyre több gyártóvállalat helyez nagyobb hangsúlyt az online ügyfélkommunikációra és rendelési képességekre. Egyes cégek saját közvetlen fogyasztói (Direct-to-Consumer, D2C) csatornák elindítására és kibővítésére is készülnek. A Peloton például nemrég bejelentette, hogy 2023-as tervezett indulással megépíti első egyesült államokbeli gyárát.

A gyártóipar jövőjét az integráció határozza meg: az adatok, a folyamatok és a tehetséges szakemberek szintjén. Ez a konvergens folyamat bebizonyítja, hogy üzleti szempontból van létjogosultsága minél több embert bevonni a közös gondolkodásba, vállalatközi co-creation megbeszéléseket szervezni vagy workshopok keretében, közösen dolgozni a kritikus iparági problémák megoldásán.

„Óriási nyomás nehezedik a gyártóvállalatokra a talpra állás során. Szeretnénk, ha nyitottabbak lennének, megosztanák kihívásaikat és tapasztalataikat. Pontosan erre a célra szervezünk co-creation eseményeket” – összegez Paul Bresnahan.

Csatlakozzon Ön is a Changemaker közösséghez! További információért keresse fel a Fujitsu kapcsolódó webhelyét.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fujitsuhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr8117768174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása