A túlélő nem a legerősebb lesz, és nem is a legintelligensebb, hanem a leginkább alkalmazkodni képes - Charles Darwin .
Míg a digitális átalakulás jutalma jelentős, a hozzá kapcsolódó kihívások hatalmas terhet jelentenek. Tény, hogy az új technológiák gyorsabban fejlődnek, mint ahogy a vállalkozások ésszerűen reagálhatnak rájuk. A változás az új állandó - és elkerülhetetlen hogy a szervezetek reagáljanak. Ez azt jelenti, hogy alapvető változtatásra van szükség a vállalati kultúrában, és komoly kihívást jelent a megfelelő szakemberek toborzása és megtartása. Ugyanakkor minden vállalkozásnak kezelnie kell az egyre összetettebb, és a mindennapi kiberbiztonsági aggályokat.
Hogyan kezeljék a vállalkozások ezt az összetett feladatot?
Néhány éve mindenki azt gondolta, minden vállalaltnak szoftverfejlesztővé kell válnia, nehogy beelőzzenek az olyan közösségi térben működő vállalkozások, mint az Uber vagy az Airbnb. Ezt a hangulatot egy 2011-es Wall Street Journal cikk is megőrizte: "Mert a szoftver megeszi a világot", és ez a gondolkodás szoftverek által definiált szervereken, tárolókon, hálózatokon és adatközpontokon alapult. Miközben igyekeznek naprakészek maradni és a jövőbeli fejlesztések igényeit is kielégíteni, küzdeni kell a piaci poziciók megtartásáért úgy, hogy a vállalatok felhőben futó kisalkalmazásokat fejlesztenek mindennapi használati tárgyakra, mobiltelefonra.
Forrás: http://www.itcikkek.hu/tag/szoftver-jogtisztasag/
Ezek mind eseményeket generálnak – aztán minél több az esemény annál több az üzenet, mivel az eszközök mind kommunikálnak egymással és a digitális tér olyan lesz, mint amikor emberek egymás között kiabálnak egy szobában -, és ez elkerülhetetlenül káoszhoz vezet.
Ahogy az NVIDIA vezérigazgatója, Jensen Huang megfogalmazta: "a szoftver megeszi a világot, de a mesterséges intelligencia meg fogja enni a szoftvert" – mutatott rá arra, hogy mára egészségügytől a járművek irányításáig az MI fejlődése a meghatározó innováció.
Forrás: http://hvg.hu/tudomany/20170620_facebook_mesterseges_intelligencia_csevegorobot
Hogyan kell a vállalkozásoknak kezelnie ezt a komplexitást, és felkészülni a jövőre, lehetővé téve az adatok felhasználását az MI és más szolgáltatások számára?
Úgy véljük, hogy szükséges az üzletileg fontos adatok tárolása, a rendszer közepén a struktúra és a rend érdekében. A fejlett elemzési képességeknek köszönhetően, amelyekhez ma már hozzáférhetünk, az adatokból nyerhető üzleti információk feldolgozása nem teher, hanem előny. Az analitika ereje a jövőben még nyilvánvalóbb lesz. A kihívás, amellyel a legtöbb vállalkozás most szembesül, az, hogy hogyan lehet meglelni az értéket ebben az adathalomban.
A megoldás lehet egy központi adattár - nagygépes technológián alapuló megoldás - összekapcsolva egy modern felhasználói felülettel, ahol az alkalmazások könnyen hozzáférhetnek az adatokhoz. Ezzel a megközelítéssel minden vállalati adat helyben marad.
A digitalizáció továbbra is nyomást gyakorol az üzleti modellekre, így a kiszolgáló platformoknak is folyamatosan lépniük kell. Az alkalmazásfejlesztő szolgáltatóknak időre van szükségük az új modellekre való áttéréshez, és az operációs rendszerek és informatikai szolgáltatóknak is időre van szüksége az alkalmazkodáshoz A Fujitsu BS2000 SE kiszolgáló szériáját a digitális átalakítás támogatására tervezték, azaz, hogy segítse a felhő, illetve a szoftver által definiált infrastruktúra közötti szakadék áthidalását.
A mainframe eszközök továbbra is a digitális átalakítás szilárd informatikai gerincét alkotják. Ez azért van, mert képesek voltak lépést tartani a velük szemben meghatározott igényekkel.
Az egyik legfontosabb elem, amely lehetővé tette a változó igények kielégítésének képességét, hogy a Fujitsu megoldása könnyen összekapcsolható a régi alkalmazásokkal és a modern API-kal – legyen az felhőalapú környezet vagy csúcstechnológiás végfelhasználói eszköz. Mindezt úgy, hogy a lehető legegyszerűbb legyen az ügyfeleink számára - a modern API-kat tartalmazó sablonok segítségével már elvégezzük a munka 98 százalékát a mikroprojektek főgéphez történő csatlakoztatásával kapcsolatban.
Ez a legújabb fejlesztése a Fujitsu BS2000 mainframe technológiájának évtizedes fejlődésén alapul.
Forrás: https://www.youtube.com/watch?v=MlanCNPoWaE
A siker kulcsa, a folyamatos fejlődés annak érdekében, hogy segíteni tudjanak ügyfeleiknek a modern, dinamikus informatikai infrastruktúrák kialakításában, amelyek a jövőbeni igényeiket is képes kielégíteni.
Ezt úgy tették, hogy az ügyfelek közelében maradtak, hogy megértsék vállalkozásuk működését, az előttük álló kihívásokat és lehetőségeiket.
Ez azt jelenti, hogy a Fujitsu Enterprise Platform Services nem csak a technológiaról szól - hanem a szállítási modellről is, ahol forgalom alapú árazást is kínálnak, akár a felhőalapú szolgáltatásokhoz is.
Nemcsak elszigetelten alakítják ki mainframe rendszerüket, hanem az adatstruktúrájukban található összes többi rendszer kontextusában is.
A Fujitsu Forum München legutóbbi témáján a Human Centric Innovation - Digitális Co-creation című téma kiemelte, a Fujitsu megközelítését az üzleti szaktudás és a technológia összekapcsolásában, új értéket teremtve az ügyfelek számára. A közösen létrehozott új érték segít abban, hogy világos stratégiát dolgozzanak ki és hajtsanak végre, lehetővé téve számukra a digitalizáció kihívásainak kezelését és hatékony felhasználását. A mainframe-eken alapuló, fenntartható megoldások együttes létrehozása valóban olyan megoldásokat kínál, amelyekkel leginkább képesek az alkalmazkodásra.
’KoHa’