Fujitsu Hungary

Hogyan támogatja a digitális átalakulás a frontline dolgozókat?

2022. április 22. - Fujitsu Hungary

Az egészségügyi dolgozóktól és az ápolási otthonok személyzetétől kezdve a légiutas-kísérőkön, a banki pénztárosokon és a kiszálló szervizeseken át a bolti eladókig és a raktárosokig, a frontline dolgozók adják a gazdaság húzóerejét.

Ahogy a fellendülés következő szakaszába lépünk, és megtaláljuk a munkavégzés újszerű módjait, ezeket a dolgozókat az elsők között kell ellátni a megfelelő eszközökkel, hogy biztosan tudjunk navigálni a bizonytalan jövőben.


A frontline dolgozókat azonban gyakran kihagyják a számításból, és nem biztosítják számukra a megfelelő digitális eszközöket és technológiákat, amikor a szervezetek digitális átalakuláson esnek át vagy új alapokra helyezi a munkavállalóknak kínált élményt.

A Deskless Workforce egyedül az Egyesült Államokban mintegy 31,67 millióra teszi a frontline dolgozók számát, globális szinten pedig 2,7 milliárdra. Ez jelentős része azoknak a fontos munkavállalóknak, akik még nem élvezik a digitális változások információs munkások számára már elérhető előnyeit.

Ez eddig azért fordulhatott elő, mert a frontline dolgozók és az információs munkások eltérő munkamodelljei nem voltak könnyen átjárhatóak, vagy a költségek és a projekt nagyságrendje nehézségeket okozott. Ám a digitális technológiát előtérbe helyező (digital-first) világban ennek meg kell változnia. 

A frontline dolgozók fontos szerepe elvitathatatlan. Többé nem szabad másodrendű munkavállalóként kezelni őket a szervezetek működésének átalakításakor.

A vállalatoknak ügyelniük kell arra, hogy egységes kultúrájuk minden munkatársra egyformán kiterjedjen, függetlenül attól, hol dolgozik.

Ebben a blogban a frontline dolgozók kihívásaival és azzal foglalkozom, hogyan lehet támogatni őket és kialakítani bennük az összetartozás érzését a technológia segítségével.

A régimódi gondolkodásmód problémái

A vállalatvezetők néha nem vesznek tudomást arról, mennyire alapvető szerepet játszanak a frontline dolgozók, és milyen fontosak a szervezet és kultúrája szempontjából.

Nem szolgálja a szervezet érdekeit, ha azt feltételezik, hogy mivel a digitális eszközök használata nem tartozik hozzá szervesen a munkakörükhöz, ezért digitális szolgáltatásokra sincs szükségük napi feladataik elvégzéséhez.

A frontline dolgozók tartják fenn számos iparág és szervezet vérkeringését. Ha nem vonják be őket a digitális átalakulás folyamatába, akkor a munkaadóik sem fogják tudni a legjobbat kihozni a lehetőségekből. Emellett az is lényeges, hogy minden munkatárs azonos munkavállalói élményhez jusson és egyformán élvezze annak előnyeit.

A kirekesztettség érzése

A frontline dolgozók kihívásai közé tartozik az online kapcsolat korlátozott elérhetősége, az együttműködés hiánya a szervezettel és a digitális kirekesztettség érzése.

Napjaink digitális világában meglepő, hogy a frontline dolgozók továbbra is hagyományos hirdetőtábláról értesülnek arról, mi történik a vállalatnál.

Ez gyengíti náluk a szervezethez és a kultúrához tartozás érzését, ami a nagy fluktuációhoz is jelentős mértékben hozzájárul. A másik oldalról megközelítve, a munkavállalók 69%-a úgy nyilatkozott, hogy kisebb valószínűséggel hagyná el vállalatát, ha hatékonyabb lenne a kommunikáció, és 85% „munkahelyi juttatásnak” tekinti a hatékony kommunikációt.

Az összekapcsolt munkaerő létrehozása

A frontline dolgozók erősen függenek a környezetüktől, és gyakran semmilyen módon nem tudják otthonról végezni munkájukat.

A technológia azonban többféleképpen is segíthet abban, hogy bevonják őket a digitális kezdeményezésekbe, és javítsák a szervezeten belül az összetartozás érzését.

A Fujitsu jelenleg dolgozik ügyfeleivel olyan, kapcsolódást és bevonódást segítő technológiák bevezetésén, mint a Microsoft Viva és a Microsoft Teams.

Segítségükkel a munkatársak elolvashatják a vállalati üzeneteket, kezelhetik feladataikat, oktatóvideókat és felhasználói kézikönyveket nézhetnek meg, rögzíthetik szabadságolási igényüket vagy műszakcserét kérhetnek. Ráadásul ezt akár munkaidőben, vagy a nekik megfelelő időpontban is megtehetik anélkül, hogy ennek személyes idejük látná kárát.

A kiskereskedelmi dolgozóknak például nem kell a szabadnapjukon bemenniük az irodába, hogy a hirdetőtáblán ellenőrizzék a beosztásukat. Ha pedig szabadságra mennének, ezt akár saját mobiltelefonjukról is elintézhetik, nem kell céges eszköz a szolgáltatás eléréséhez.

Tudjuk, hogy az ilyen folyamatoknál kihívások merülhetnek fel a biztonsággal és a megfeleléssel kapcsolatban. Ám ezek könnyen legyőzhetők például a Microsoft Endpoint Managerrel, amely a saját eszközök munkacélú használatát is támogatja.

A frontline dolgozók feladatkezelő eszközökhöz is hozzáférhetnek, amelyekből megtudhatják, mi történt az előző műszakban. Így azonnal felvehetik a fordulatszámot, megtehetik a szükséges lépéseket, és egyszerűen, hatékonyan átvehetik a munkát.

A Teams Walkie Talkie funkciója nagyszerű eszköz a frontline dolgozók munkahelyi biztonságának fenntartásához. Ha támogatásra van szükségük, nem kell üzenetet küldeniük, hanem a Walkie Talkie szolgáltatással kérhetnek segítséget.

A munkavállalói jóllét és biztonság érdekében a Fujitsu például testkamerákat is biztosít az utak mellett vagy áruházi biztonsági őrként dolgozó munkatársak számára. Veszélyes környezetben esésérzékelőkkel is ellátja a dolgozókat – ha valaki egyedül van, és elesik, a rendszer azonnal segélyhívást indít a központba.

Ezek az előnyök nagyon egyszerűen biztosíthatók a technológia által a frontline dolgozók számára. Az eszközök segítségével megőrizhetik egészségüket és biztonságukat, átélhetik az összetartozás érzését, a digitális befogadást, és valóban beilleszkedhetnek a szervezet kultúrájába.

A versenyképesség megőrzése

Minden eddiginél fontosabb, hogy a frontline dolgozókat se hagyják ki a digitális átalakulás folyamatából.

De természetesen itt sincsenek egy kaptafára szabott megoldások. Minden szervezet más jellegű frontline dolgozókkal és eltérő dolgozói igényekkel rendelkezik. Ezért nem szabad őket egy kategóriába sorolni és egyformán kezelni. A cégvezetőknek oda kell figyelniük az egyéni igényekre és reagálniuk kell rájuk.

A Microsoft egy éven belül 300%-os növekedést tapasztalt a kifejezetten frontline dolgozókat támogató megoldások iránti keresletben. Az elmúlt 12 hónapban a Fujitsu is arról számolt be, hogy 82%-kal több ügyfél vásárolt megoldásokat frontline dolgozói számára.

Azok a szervezetek, amelyek még nem szerezték be frontline dolgozóik számára a napjaink piacán szükséges digitális megoldásokat, jól teszik, ha pótolják a hiányosságot, mert csak így maradhatnak versenyképesek iparágukban.

Ráadásul a frontline dolgozóknak kínált élmény javítása egyben elégedettebbé is teszi a munkatársakat, akik így nagyobb valószínűséggel maradnak az adott munkakörben. Ez pozitív, hatást gyakorol a vállalatra, kedvező a nyereségesség szempontjából, és csökkenti az egyébként toronymagas fluktuációt.

Ha szeretné megtudni, hogyan támogathatja frontline dolgozóit a Microsoft és a Fujitsu megoldásaival, lépjen velünk kapcsolatba!

 

John Ellis

a Microsoft modern munkahelyi és üzleti alkalmazásaiért felelős globális vezető a Fujitsunál

A Fujitsu Microsoft felhőszolgáltatásokra épülő globális üzletágán belül John irányítja a Microsoft 365-öt, Security-t, Dynamics 365-öt és Power Platformot hasznosító modern munkahelyi és üzleti alkalmazások fejlesztési és növekedési stratégiáját. Korábban a Fujitsu modern munkahelyi termékeket fejlesztő csapatának termékfelelőse volt. 2006 óta dolgozik a Fujitsunál, és az IT-stratégia, a termékmenedzsment, a megoldásarchitektúra, az értékesítés, az ügyfélkezelés, a projekt-, portfólió- és szolgáltatásmenedzsment területén rendelkezik tapasztalatokkal. Mindent megtesz azért, hogy segítse a Fujitsu ügyfeleit a digitális átalakulás során, és javítsa a nekik nyújtott élményt.

A bejegyzés trackback címe:

https://fujitsuhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr3617813325

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása