Fujitsu Hungary

A retail szektor legfrissebb hírei New York Cityből

2022. március 31. - Fujitsu Hungary

New York City laborkörnyezetként teszteli, tökéletesíti majd eldobja vagy rászabadítja a világra az új kiskereskedelmi ötleteket – mutat rá Richard Clarke, a Fujitsu kiskereskedelmi vállalatokért felelős globális üzletágának igazgatója. Mivel sokan nem tudtak eljutni az idén januárban a New York-i NRF kiállításra, a szakember most blogjában számol be az ott bejelentett legizgalmasabb új fejlesztésekről.

 

A New York-i kiskereskedelmi laborban

Az iparágból sokan nem tudtak eljutni a 2022-es New York-i NRF-kiállítása a Covid-korlátozások miatt. A kiállítás mindig nagyon izgalmas. Csakúgy, mint maga New York City, amely mintegy laborként teszteli, tökéletesíti, majd elveti vagy rászabadítja a világra az új kiskereskedelmi ötleteket.

Idén nehéz volt eljutni az NRF-re, ezért most ezen a csatornán adok Önöknek betekintést a New York-i kiskereskedelmi laborba, és bemutatom a legizgalmasabb új fejlesztéseket.

Az üzlet mint marketingplatform

Az első említésre méltó dolog, hogy több drága és népszerű New York-i helyszínen is megjelentek B2B hirdetések – a hagyományos B2C megközelítés mellett. Az e-kereskedelmi webhelyek tulajdonosai számára fizetési szoftvereket kínáló Shopify például a Greene Streeten, a SoHóban és az 5. sugárúton is hirdet, csakúgy mint a Brickworks, amelynek a célcsoportját építészek és felső kategóriás dekoratív effektusokat kereső építőipari vállalatok alkotják.

Miért gondolják a B2B-szereplők, hogy megéri ezeken a helyeken hirdetni? A Shopify esetében ez valószínűleg inkább marketing, semmint értékesítési célt szolgál. Feltehetően azt a Z generációs célközönséget kívánják célba venni, amelynek tagjai rengeteg versengő marketingüzenetet kapnak, és nagy számban képviseltetik magukat NY ezen részein. E generáció tagjai sokkal nagyobb valószínűséggel indítanak vállalkozást, mint szüleik az ő korukban. Sokuknak ehhez e-kereskedelmi fizetési megoldásokra is szükségük lesz. A Shopify újszerű, kiskereskedelmi jellegű fizikai böngészési módszerrel kísérletezik a B2B szolgáltatások piacán.

A Brickworks is hasonló szándékkal van jelen – megfelelő környezetben kíván célba venni egy nehezen elérhető célközönséget. Olyan helyen, ahol hatást tud gyakorolni az üzleti döntéshozókra (az építőipari vállalatok vezetőire) és az influenszerekre (az építészekre).

Vajon ez a modell fogja meghatározni a bevásárlóutcák jövőjét? Az A és B körös finanszírozásuk mintegy 50%-át rendszerint az ügyfélszerzést szolgáló online hirdetésekre költő startupoknak nagy szükségük van egy új marketingmodellre. És ez a hirdetési technika is a megoldás része lehet.

A fizikai áruház velünk marad

A hagyományos áruházak már három vagy négy évtizede hanyatlásnak indultak, de úgy tűnik, mégsem tudunk végleg elszakadni tőlük, ami arra utal, hogy fontos szerepet töltenek be a társadalomban.

A NY-i trend alapján a legfrissebb áruházi konfiguráció sokféle új kiskereskedelmi ajánlatot tartalmaz, és azonnal rögzíti is a fogyasztók rájuk adott reakcióját.

A Showfields például úgy hirdeti magát, mint a „világ legérdekesebb áruháza”. Olyan online kiskereskedelemi márkákat mutat be, amelyekről nagy valószínűséggel még Önök sem hallottak. A márkák egy vagy két hónapra standot bérelnek az áruházon belül, amely innovatív kísérleti dizájnjának köszönhetően jelenleg NYC legforgalmasabb áruházainak egyike.

A márkák így lehetőséget kapnak, hogy bemutatkozzanak az embereknek, és azonnal megtudják, hogyan reagál rájuk a közönség. A Showfields bérleti díjat szed tőlük a megjelenéséért, és opcionálisan fizetési, CRM-szolgáltatásokat, támogató személyzetet és egyéb szolgáltatásokat is biztosít számukra.

Hasonló koncepciót követ a Neighborhood Goods a Meatpacking Districtben, amely sokféle terméket és a felső kategóriás áruházakban megszokott szolgáltatásminőséget nyújt – tized akkora alapterületen. Titka az alacsony készletezésben és a többre kíváncsi vásárlók által beolvasható QR-kódokban rejlik.

Újabb példa a B8ta a Hudson Yards plázában. Ez az üzlet technológiai cégek legújabb termékeinek ad otthont. Kamerák, szkennerek és megfigyelők segítségével rögzíti a vásárlók adatait annak kiderítésére, hogyan lépnek interakcióba az emberek a termékekkel, és az interakció hosszát is méri. A bejáratnál kifüggesztett cookie-használati nyilatkozatot a vásárló már a belépéssel automatikusan jóváhagyja.

A SoHo-beli Spring Streeten található Amazon 4 Star is hasonlóan működik.

Elképzelhető, hogy ezek a modellek egyszer országos szinten is megjelennek? Valószínűleg nem. Ez a koncepció csak New York-ban működik, és valószínűleg kevésbé lenne sikeres más társadalmi összetételű városokban.

Bevételszerzés a „vásárlási élményből”

Az üzletek kínálta élmény már nemcsak a márka támogatására szolgál, hanem egyre inkább maga is bevételgeneráló tényezővé válik. A Camp játék-kiskereskedelmi vállalatnak például számos nagy presztízsű helyszínen vannak az amerikai nyári táborok tematikájára épülő áruházai (pl. 5. sugárút, Hudson Yards pláza, Columbus Circle). Az 5. sugárúton található áruházban titkos ajtó vezet egy óriási játszótérre, ahol különböző fizetős élmények várják a vásárlókat. A brooklyni Camp áruház „Kozmikus tábort” kínál, ahol a szülők akár gyermekük születésnapi buliját is megtarthatják. A Columbus Circle körforgalomnál található Camp roppant szórakoztatónak tűnő művészeti foglalkozásai a Jackson Pollock által képviselt „festékfröcskölős” irányzatot követik. Az elkészült alkotások a foglalkozás után természetesen megvásárolhatók.

Önkiszolgáló fizetés – mi a legújabb innováció?

Az önkiszolgáló fizetés gyorsan terjed. Nemcsak az élelmiszeráruházakban, hanem bárhol, ahol nagy vagy gyorsan fel szokott futni a vásárlói forgalom – például a Barclays Centerben, a Brooklyn Nets kosárlabdacsapat otthonában.

Az Amazon Go jelenleg hat növekvő forgalmú áruházzal rendelkezik New York Cityben. Az emberek már hozzászoktak ehhez a formátumhoz, és szívesen látogatják a jól működő üzleteket, ahol akár telefonbeszélgetés közben levehetik a polcról az ebédre kiválasztott salátát, és kisétálhatnak. Az önkiszolgáló fizetés megbízható folyamata mára megszokottá vált.

Egyelőre mindez még csak New York-ban érvényes – de a kapcsolódó viselkedésbeli változások a világon mindenütt hamarosan megjelennek. A Starbucks például partnerkapcsolatra lépett az Amazon Goval, és a vásárlók már telefonon vagy számítógépen is leadhatják rendelésüket és fizethetnek az Amazon Go alkalmazáson keresztül, majd egyszerűen kisétálhatnak az üzletből. A Taco Bell is hasonló szolgáltatás bevezetésére készül. A sportruházati szegmensben a forgalmas 5. sugárúton található Nike minden emeleten nagyméretű jelzésekkel bátorítja vásárlóit az alkalmazáson keresztüli fizetésre. Az Adidasnál jelenleg zajlik a szolgáltatás próbaüzeme, míg a Stance saját önkiszolgáló fizetési alkalmazást vezetett be, amelynek URL-címe jól látható helyen fel van tüntetve minden áruházban.

Crossover a kiskereskedelemben

Utolsó megállapításunk a formátumok közötti erősödő kölcsönhatásra vonatkozik. A Soho Home például most olyan bútorokat és életstílus-termékeket árul, amelyek ismerősek lehetnek a felső kategóriás Soho House hotelek vendégei számára – crossover tagsági kedvezményeket kínálva mindkét formátumban.

Az alapötlet egyáltalán nem új (hasonlít a piacon vásárolt és helyben megsütött hal vagy az élelmiszerboltokba kihelyezett kávézó koncepciójához), de a jövőben további megjelenési formái várhatók.  

A Fujitsu rendszeresen szervez kiskereskedelmi tematikájú vezetett városnézéseket New York City-ben az NRF idején. Bárki élhet ezzel a lehetőséggel, és az enyémhez hasonló benyomásokra tehet szert. Ha a jövőben Ön is szívesen részt venne ilyen programon, tudassa velem a LinkedIn-en!

Richard Clarke

a Fujitsu kiskereskedelmi vállalatokért felelős globális üzletágának igazgatója

 

Richard felel a globális kiskereskedelmi üzletág koordinálásáért, növekedéséért és népszerűsítéséért az összes piacon. A Fujitsu globális vezetőségének tartozik beszámolási kötelezettséggel Japánban. Richard feladata a Fujitsu globális kiskereskedelmi stratégiájának megvalósítása, azon belül a piacok priorizálása, a belső és partnerekkel közös üzleti tervek kidolgozása az új megoldások fejlesztéséhez és a konkrét növekedési kezdeményezések végrehajtásához. Ő alkotja meg és valósítja meg a fontos piacok növekedését szolgáló kiskereskedelmi stratégiákat; felel az ügyfelek igényeinek megfelelő globális megoldás- és szolgáltatásportfólió fejlesztéséért; és fejleszti a stratégiai ügyfelek kapcsolatát a Fujitsuval. Irányítja és támogatja az ügyfélspecifikus értékesítési kampányokat, felügyeli az értékesítési csatorna kiépítését a megcélzott földrajzi és megoldásterületeken. Richard irányítja a Fujitsu kapcsolatait a stratégiai üzleti és IKT-partnerekkel a kiskereskedelmi ágazatban, a Fujitsu vezető képviselőjeként lép fel kiskereskedelmi témákban az elemzői közösség felé, és azonosítja és előkészíti a közvetlen és közvetett, új piaci csatornákat.

A bejegyzés trackback címe:

https://fujitsuhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr617793165

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása