Fujitsu Hungary

Felhőnatív megoldásokkal a Covid19 ellen

2021. szeptember 07. - Fujitsu Hungary

How Cloud Computing Solutions Help Healthcare Scale Telemedicine Efforts –  Connected IT Blog

Köszönet a blog társszerzőjének, Wiktoria Kuliknak

Manapság, amikor az alkalmazkodás és a gyors piacra lépés kulcsfontosságú a túlélés és a siker szempontjából, a legtöbb üzleti és technológiai vezető napirendjében előkelő helyen szerepel az innovatív termékek és szolgáltatások mielőbbi bevezetése.

Ez különösen igaz azokra a szervezetekre, akiket átsegítettünk az utóbbi, bizonytalanságokkal teli, komplex másfél éven. E felismerés jegyében született meg új innovációs projektünk, amely felhőnatív fejlesztéssel és MI-vezérelt adatfeldolgozással támogatja a harcot a Covid19 ellen.

Szeretnék megosztani ezzel kapcsolatban néhány eredményt és tanulságot, amely reményeink szerint Önöknek is segíteni fog felgyorsítani saját termék-/szolgáltatásfejlesztésüket. Mindenekelőtt hadd adjunk pillanatképet a projektről:

A Joint Biosecurity Center és az Alan Turing Institute közreműködésével olyan felhőnatív „köhögésfelismerő”  alkalmazást fejlesztettünk a DHSCS számára, amely képes észlelni a Covid19 korai jeleit. Céljaink között szerepelt az emberek védelme, a helyi egészségügyi szolgálatokra nehezedő nyomás enyhítése és a vírus terjedésének lassítása.

A prototípus hangadatok és mesterséges intelligencia használatával a korábban lehetségesnél jóval hamarabb tájékoztatja az érintetteket, hogy szükségük van-e koronavírus-tesztre. A bármilyen mobileszközről gyorsan és könnyen elérhető alkalmazás hanggyűjtemények és algoritmusok segítségével működik, és bizonyítottan képes segíteni az érintetteknek egy lépéssel a Covid előtt járni és proaktívabban fellépni.

Nézzük, milyen tanulságokkal szolgált projektünk.

  1. tanulság – az együttműködés kulcsfontosságú a felhőnatív világban

Bár a vállalatok közel 20 éve megkezdték az átállást a felhőre, a világjárvány nyilvánvalóan felerősítette az igényt az olyan skálázhatóbb és rugalmasabb megoldások iránt, amelyek a felhőmodellben és az adatokban rejlő lehetőségeket is maradéktalanul hasznosítják.

A felhőnatív fejlesztések gyorsítása különösen előtérbe került, ahogy a szervezetek minden eddiginél rövidebb időn belül próbáltak reagálni a piaci változásokra és az ügyfelek igényeire… miközben a stabilitást és a biztonságot is igyekeztek fenntartani, hogy ne kockáztassák a napi működés és szolgáltatások zavartalanságát.

Ez a forgatókönyv ihlette legújabb innovációs projektünket. Az Egyesült Királyság egyik minisztériuma megkereste a Fujitsut. Skálázható osztott adatrögzítési szolgáltatásokra volt szüksége rövid határidővel – a megszokott magas szintű adatbiztonság és megfelelés fenntartása mellett.

Kérésükre meglévő Smartforms megoldásunk felhőnatív alkalmazássá alakítása volt a válasz – új innovációs építő szolgáltatásunk, a Novo segítségével. Ez biztosította a szolgáltatás iránti igény kiugrásainak kezeléséhez szükséges skálázhatóságot. A mindössze 24 óra alatt bevezetett, biztonságos „Infrastructure As A Code” megoldás gyorsítja a piaci megjelentést, és folyamatos fejlesztést tesz lehetővé.

Az Egyesült Királyság kormányának digitális piactér-keretrendszerén belül egyetlen más szállító sem kínált ehhez hasonló koncepciót. Maga a megoldás több csapat nyílt együttműködésével valósult meg, ami kulcsszerepet játszott a sikerben.

A co-creation filozófiát és a partnerökoszisztéma megközelítést alkalmazva a lehető legrövidebb időn belül sikerült maximális végfelhasználói értéket teremtenünk. Ügyfelünket és képviselőit is beillesztettük a fejlesztőcsapatba, és ők is aktívan részt vettek a megoldás kialakításának és bevezetésének minden lépésében.

Ezen túlmenően, mint minden eredményes innovációs projektnél, itt is fontos szerepet játszottak a világos jövőkép és az egyértelmű irányelvek. A projektcsapat minden tagja szem előtt tartotta a közbiztonság növelésének célját, miközben a Fujitsu Way elveit követve, a bizalom és az empátia értékei mentén végezte munkáját.

  1. tanulság – a DevSecOps sikeres alkalmazásához új gondolkodásmódra van szükség

A nyílt együttműködés sok régi, bejáratott szervezet esetében a kultúra és a gondolkodásmód megváltoztatását igényli. Meg kell szüntetni a szervezeten belüli széttagoltságot, illetve az ötletelést és a fejlesztést lassító bürokráciát.

Ez különösen jellemző, ha több partnerrel kell közösen végrehajtani az innovációt a fent említett ökoszisztéma modellben. Még inkább így van ez a világjárvány idején, amely életünk szinte minden területét gyökeresen felforgatta. Mivel tíz különböző nemzet és öt szállító dolgozott együtt a csapatban (mindegyik más munkakultúra és saját helyi Covid-szabályok szerint, eltérő időzónában és gyakran embert próbáló életkörülmények között), a felhőnatív technológia és a DevSecOps módszerek maradéktalan hasznosításához a rugalmasság, az önállóság és az átláthatóság új szintjeit kellett megteremteni.

A csoport rövid időn belül olyan kultúrát és munkastílust alakított ki, amely lehetővé tette a földrajzi határokon és időzónákon átívelő munkavégzést a járvány tombolása idején, és több előnyt is kínált az új munkagyakorlaton keresztül:

  • Nyelvi egyenértékűségre épülő pontosság és minőség – A nyelvi akadályok lebontása érdekében teljes egyenlőséget biztosítottunk a nem anyanyelvi angol beszélőknek. Olyan együttműködési eszközöket vezettünk be, amelyeknél a közös nyelvet kevésbé beszélő csapattagok is kényelmesen, a saját tempójukban vihették be az információkat. A kommunikációs félreértések kiiktatása csökkentette a hibák számát és gyorsította a kiépítést.
  • Agilis fejlesztés az univerzális részvétel („anyone can be a committer”, ACBAC) modelljével – Ez a DevOps szemlélet egyik legnagyobb előnye. A mi projektünkben az alkalmazás felhőnatív modellre való átállítása előtt vagy alatt érkezett javaslatok segítettek javítani és fenntartani az alkalmazás jó műszaki állapotát, és ösztönözték a folyamatos fejlesztést. Miközben a kódot a műszaki felhasználók hozták létre és alkalmazták, a normál felhasználok és a „nem műszaki” csapattagok is szabadon és teljes jogosultsággal, valós időben javasolhattak funkcionális fejlesztéseket pl. a Slacken és hasonló csatornákon keresztül.

Ezzel lassan el is érkeztünk az utolsó fontos megjegyzésünkhöz…

  1. tanulság – keresztfunkcionális részvétel: a sokszínűség nagyobb értéket teremt

Minden sikeres agilis fejlesztési projektben kulcsszerepet játszanak a keresztfunkcionális csapatok. Bizonyos lépések végrehajtásával a csapatok garantáltan a legjobbat hozhatják ki a sokféle gondolkodásmódból és készségből.

A projekt tapasztalatai alapján kiemelt fókuszterületnek javasoljuk a dokumentációt, amely fontos szerepet tölt be az összes stream megtervezése, kezelése és követése terén. Az agilis fejlesztés világában a több területről verbuválódott csapatok és a DevOps kultúra még hangsúlyosabbá teszik ezt az igényt, különösen akkor, amikor a változások idején nagy gonddal fenn kell tartani a szolgáltatás folytonosságát és az átláthatóságot. Mi az Azure Wikit használtuk központi dokumentációs tárhelyként az összes csapat és alprojektjeik számára, ami mindenki számára megkönnyítette a részvételt az új Fujitsu EWOW (Evolving Ways of Working) gyakorlaton keresztül.

A fent említett „ACBAC” modell működőképességéhez fontos, hogy a nem műszaki csapattagok könnyen kezelhető eszközöket kapjanak a projektben való részvételhez. Mi a Markdown segítségével biztosítottuk a lehetőséget számukra ötleteik megosztásához. Ez egy egyszerű mark-up nyelv, amelynek használatával a résztvevők gyorsan és egyszerűen, (sima szövegszerkesztőben) formázott szöveg hozzáadásával felvehették inputjaikat a Wikibe – kódolási készségek nélkül. Ezzel a modern módszerrel a projekt- és termékmenedzserek is kiegészíthették a gyorsan bővülő dokumentációt, amikor a csapat bevezette a ma már új normának számító (könnyen frissíthető) webalapú agilis dokumentumokat.

Ezek az új módszerek javították a csapattagok közötti együttműködést, ugyanakkor számos üzleti előnnyel is jártak. A továbbfejlesztett kommunikációs csatornáknak köszönhetően például gyorsult az alkalmazásváltoztatások üteme. Az új ötletek szabad felvetésével a fejlesztéseket és a változtatásokat rövidebb időn belül végre lehetett hajtani. Ennek eredményeképpen pedig csökkentek a költségek és lerövidült az értékteremtéshez szükséges idő.

Segíthetünk?

Néhány hónap elteltével büszkén mondhatjuk, hogy egyesült királyságbeli kormányzati ügyfelünk már élvezi a szolgáltatások automatikus nyújtásának – és DevSecOps jellegű gyakori továbbfejlesztésének – előnyeit. Ez az eredmény jól szemléleti, mire képesek agilis fejlesztőcsapataink, és hogyan gyorsítja Novo innovációs szolgáltatásunk ügyfeleinknél az értékteremtést.

A megosztott példában az agilis részek összeépítésével áttörő alkalmazást alkottunk meg a közbiztonság javítására. Ez is bizonyítja, hogy legyen szó bármilyen célról (a hatékonyságnöveléstől az élmény javításáig) és bármilyen fejlesztési kihívásról (az akadályok megszüntetésétől a kezelés egyszerűsítéséig), a Fujitsu mindenkor képes megtalálni és bevezetni az ügyfél számára megfelelő megoldást.

A legjobb, ha olyan megbízható digitális serpaként gondolnak ránk, aki alkalmazási partnerkapcsolatait, tapasztalatait és szakértelmét bevetve, gyorsan és biztonságosan el tudja vezetni Önöket következő DevOps-alapú innovációs projektjük csúcsára.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fujitsuhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr5716681938

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása