Két stabil mozgatórugója van a világnak.
A vágyak és a félelmek.
Most a félelemből eredeztethető igénnyel, a biztonság iránti vággyal foglalkozunk egy picit.
Az, hogy biztonságban érezzük magunkat, mindig is fontos kérdés volt az ember számára. A közérzetünket alapvetően befolyásoló tényező, amiben ha hiányt szenvedünk, alaposan befolyásolja a komfortérzetünket.
Éppen ezért, mindent elkövetünk, hogy biztonságérzetünk a lehető legmagasabb szinten tartsuk.
A biztosító őrzi az álmunk
Ennek része az is, amikor biztosítással igyekszünk vagyontárgyainkat óvni az esetleges természeti katasztrófáktól vagy balesetektől. De része az is, hogy utódaink – időnként csak általunk vélt – érdekében különböző biztonsági megoldásokkal próbáljuk körbebástyázni az életüket.
Vajon hány szülő számol be az általa a gyerek a telefonjára telepített nyomkövető megoldásról?
Nem sok.
Forrás: http://prenatalisfejlodes.blog.hu/2014/06/06/bioszocialis_oszton_a_korai_kotodes_kialakulasa
Viszont ettől komfortosabban érzi magát, biztonságban tud valamit, ami fontos a számára.
Az adatokat nem rakhatjuk széfbe
Ez az igény természetesen a vállalkozások működésében is kimutatható. Nem feltétlen a félelemből, ebből az ősi emberi ösztönből táplálkozik, sokkal inkább üzleti érdekből, ez az, ami minden vállalkozás számára kötelezővé teszi, hogy gondoskodjon a működéséhez szükséges információk védelméről.
Ennek a védelemnek megfelelően kell biztosítania az adatok sérülésmentes megőrzését éppúgy, mint a hozzáférésre jogosultak – akadálymentes – információhoz jutás képességét.
A felhasználók számára a nagyon sok biztonsági eljárás kényelmetlenséget, a munkafolyamataikat akadályozó tényezőként jelenik meg, és lássuk be, bizonyos eljárási szint felett valóban terhet jelent a jogosultsági rendszerrel együtt élni.
A vállalkozások számára meghatározni az ideális védelmi szintet – azaz azt a szintet ahol a biztonsági kockázat alacsony, azonban ez nem gátja a termelékenységnek nem egyszerű feladat.
Jó példa erre a bankkártya használatához kapcsolódó eljárások változása.
Forrás: http://kozepsuli.hu/bankszamla-es-bankkartya-mi-kulonbseg/
Ma a pin kód és a chip együttese az általánosan elfogadott azonosítási eljárás, ennek a rendszernek a további szigorítása – hosszabb pin kód, esetleg további biztonsági szintek – ellehetetlenítené a kényelmes használatot, és az ügyfelek valószínűleg dobnák a kukába az egészet.
Az intelligencia felismeri a döntéseinket
A bankok ezért a mesterséges intelligenciát hívták segítségül.
Az MI képes az ügyfél szokásit elemezni, a feldolgozott információk alapján pedig a szokásos mintáktól eltérő folyamatok esetén értesítést küldeni a felhasználó számára.
A vállalatok is emiatt fordultak biztonsági megoldásaikkal az MI felé.
A háttérben futó, elemző intelligencia anélkül felügyeli a felhasználók adatmozgásait, hogy az a munkavégzésüket gátolná, a figyelmeztetési, ellenőrzési eljárások pedig kezelik – az alkalmazottak „zaklatása” nélkül – a riasztásokat, a termelés hatékonyságát fenntartva.
Forrás: http://mediq.blog.hu/2016/11/10/a_mesterseges_intelligencia_at_fogja_alakitani_az_egeszsegugyet
A mesterséges intelligencia a folyamatok vezérlésének, felügyeletének egyre inkább használt támasza ma, a fejlesztési célok megvalósításának pedig megkerülhetetlen eszköze lesz néhány éven belül.
’KoHa’