Kavicsok, csontok, esetleg állati belsőségek
A jövő alakaulása régóta foglalkoztat minket, embereket. Már az ókorban sem nevezhette magát rendes hadvezérnek senki anélkül, hogy ne lett volna a csapatában egy jól képzett jós, aki megfelelő és hatékony eszköztárral rendelkezett – értsd, kavicsok, csontok, esetleg állati belsőségek – a következő csata várható végkifejletének meghatározására.
Forrás: http://lifemagazin.hu/kiemelt/osi-joseszkozok-a-runak
De valószínűleg korai őseink is csak azután indultak mamuthús beszerző kőrútjukra, hogy a helyi CEO a vadászat előtt kikérdezte a törzsi coach-ot a várható eredményről, akinek nem volt szüksége túl nagy szakértelemre, az eredmény meghatározásához, hiszen az ismert állandók közül csak a mamut nagysága jelentett némi ellenpontot a törzs tagjainak éhségével szemben. Nos, mi még mindig vagyunk, a mamutokat pedig megettük… ez egyértelműen bizonyítja az akkori számítások helyességét.
Persze a jövőbelátás iránti igényünk megmaradt.
Ha eljön Brad Pitt
Vannak gondolkodók, akik szerint ennek igénye abból a tulajdonságunkból táplálkozik, hogy mi vagyunk az egyetlenek a föld élőlényei közül, akik tisztában vannak mulandóságukkal - megjegyzem, ez pont olyan, mint azok az őrültek, akik úgy állnak neki egy könyv olvasásának, hogy először elolvassák a végét (!) -, így pedig ha már tudjuk, hogy meghalunk, jó lenne előre tudni azt is, hogy mi minden történik addig, míg eljön Brad Pitt.
Forrás: http://port.hu/adatlap/film/tv/ha-eljon-joe-black-meet-joe-black/movie-3376
Mint sok mindenből, ami minket embereket foglalkoztatott, ebből is tudomány született, a futurológia. A kutatók megpróbálják egzakt módon meghatározni a lehetséges, a kívánatos és a valószínű jövőt.
Milyen szuper lenne, ha a lehetséges jövő variációk közül a kívánatos lenne mindig a legvalószínűbb.
Persze a jövőkutatás még csak nem is hasonlít az Asimov féle Alapítvány univerzum évszázadokra előre jósoló pszihohistória tudományára, de kétségtelen, hogy mára komoly támaszt nyújt a döntések előkészítésében, legyen szó multiról vagy éppen kormányokról.
Hogyan jósoljam meg, hogy mit fogok csinálni?
Az IT cégek számára is fontos, hogy felismerjék azokat a folyamatokat, amelyek meghatározzák a technikai fejlődés irányait, még akkor is, ha e folyamatokban inkább alakítói, előidézői szerepe jutott részükre.
A Fujitsu is minden évben megfogalmazza saját vízióját az elkövetkező időszak technológiai fejlődésének irányával kapcsolatban.
Az emberközpontú fejlődési irány már évek óta meghatározó vezérelv a technológiai kutatások, fejlesztések irányában.
A Fujitsu négy területre fókuszálja kutatási fejlesztési kapacitásait. Ezek a mesterséges intelligencia, a felhő alapú adatkezelés, használati eszközeink internetre kapcsolódása és persze a biztonság.
Erősebb a telefonom, mint a holdraszálló Apollo-11 computere
A mesterséges intelligencia szerepe ma már nem kérdés. Néhány éve még csak science fiction volt, ma már a hatalmas számítási kapacitású processzorainkkal képesek vagyunk olyan eszközöket építeni, amelyek megfelelő alapot adnak egy a hatékony algoritmusok futtatásához.
Forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/Apollo%E2%80%9311
A feladatok forrásait pedig a nagy adathalmazok biztosítják, amelyek tárolására felhő alapú technológia szolgál. Ide pedig egyre gyakrabban érkeznek adatok használati eszközeinktől.
Szóval minden mindennel összefügg, összekapcsolódik így felértékelődik a biztonság, adataink biztonsága.
A hatalmas adatfeldolgozási, számítási kapacitás sok terhet levesz a vállunkról.
Ha egy nagy teljesítményű számítógépbe beöntjük az összes karaktert és egy script véletlenszerűen képez belőlük szavakat, kellő idő elteltével, - persze az értelmetlen szavak közé keveredve - benne lesz az egész biblia. Ettől még a számítógép nem lett próféta, ugyanis a kreativitás nem programozható, nem kódolható, ez csak bennünk emberekben létezik. Na meg a hódokban, hiszen időnként elképesztő dolgokat építenek.
Human Centric Innovation: Digital Co-creation
Forrás: http://www.fujitsu.com/nl/
A Fujitsu számára is ez a vezérelv 2017-re. Az emberi szaktudás, kreativitás összekapcsolása a digitális technológiával.
Ez az összekapcsolódás új értéket teremt ügyfél és szolgáltató között, különböző iparágakat kapcsol össze, egészen új termékeket, szolgáltatásokat létrehozva.
’KoHa’