Ki ne találkozott volna már bevásárlóközpontban, olyan beszélni is éppen megtanult ifjú hercegnővel, aki sziklaszilárd határozottsággal választja ki egy üzletben a számára tökéletes ruhadarabot. Esélyt sem adva az őt kísérő felnőtt számára az olyan reménytelen kísérletnek, hogy mondjuk a tévedhetetlen ízléssel kiválasztott gyönyörű (vagy legalábbis annak tűnő) darabot feláldozza holmi praktikusért.
Forrás: http://www.nlcafe.hu/oltozkodjunk/20160506/gyerekek-oltoztetese/
De apám is elmúlt már hetven, amikor közölte egy új öltöny vásárlása előtt, hogy az új ruhadarab kiválasztásához szükséges paraméterek listája úgy kezdődik, hogy legyen nagyon világos vajszínű…
Szóval a ruha bár egy igazán analóg termék, azonban a digitalizáció – a hatalmas piac miatt is – ezt a területet is elérte és iszonyú tempóban alakítja át a gyártási folyamatokat.
Digitalizált divat
Érdekes szegmense az iparnak a ruhagyártás. Hihetetlen összetett, hiszen ruha készül hatalmas gyártósorokon éppúgy, mint egy-két fős szalonokban, varrodákban. Mindkét szegmensben jelentős a digitális innováció.
Az alapanyaggyártás nagyüzemi rendszereinek logisztikai, a gyártás irányítási ellenőrzési folyamatai ma már jelentős mértékben digitalizáltak. Az emberi érzékszervek képességeihez képest sokkal hatékonyabb érzékelők figyelik a gyártás minőségi paramétereit, a szállítási folyamatokat pedig az első számítógépek megjelenése óta segítik az elektronikus rendszerek.
A kisebb, főleg kézi munkára épülő gyártásban – a kis gyártó cégek, divatstúdiók, kisszériás vagy egyedi tervezői manufaktúrák – is nagy segítséget jelentenek a digitális eszközök. A kézi munka a leginkább időigényes gyártási rendszer, így minden olyan megoldás, amivel idő spórolható meg, jelentős hatékonyságnövelést és költségmegtakarítást jelent hosszabb vagy rövidebb időtávon.
Ford, Opel, … Rózsaszín
Forrás: http://www.ladyauto.hu/fiat-500-kicsi-es-aranyos/
Hatalmas népszerűségnek örvendenek a ruhaipari termékek. Nagyon kevés ember van, akinek a ruhához való viszonya érzelemmentes. Léteznek még hasonló erősen érzelemkiváltó termékek, mint például az autók. De az autók egyrészt nem mindenki számára elérhetőek, másrészt még ma is erősen nemspecifikus a hozzájuk való viszony. Még mindig sokan gondolják, hogy a hölgyek esetében még mindig a legvalószínűbb válasz a „milyen autód van?” kérdésre, annak színe.
Ellenben a ruhához való viszonyunk sem kortól sem nemtől nem függ.
Az én cipőm okosabb, mint a te kabátod
Nem csak a gyártás folyamataiban jelent ez hatalmas változást, hanem maguk a termékek is kezdenek átalakulni.
Pár éve még egy kollégám ujjongva mesélte, hogy az általa „kéz alatt” vett nagyon drága, és nagyon neves síkabátban, a mosás előtti átvizsgálás során felfedezett a hónaljnál egy-egy ventillátort, ami az egyik belső zsebében elhelyezett akkumulátorral volt összekötve. Így jelentősen megtámogatva a felgyülemlett meleg levegő távozását a kabát belsejéből.
Ma viszont már létezik végre a Vissza a jövőbe önbefűzős cipője, hőtől vagy boldogsághormon szinttől függő ruhaszín, kabátujjba integrált videotelefon… hogy csak a leghasznosabb újításokat említsük.
De már okos a cipőnk, a ruhánk, a fejpántunk is.
Lassan egy kvíz műsor nézése közben nem is a google lesz a barátunk, hanem a ruhásszekrényünk.
Panorama Berlin – Berlin Fashion week
Szóval a ruhaipar igényeit felismerték és igyekeznek kiszolgálni a technológiai cégek. A július 4-6 tartó Panorama Berlin kiállításon – ez a rendezvény a Berlini Divat Hét egyik legfontosabb eseménye – a Fujitsu is részt vesz.
Forrás: http://nullahategy.hu/neked-a-divat-mondja-meg-magyar-divattervezok-mutatkoztak-be-a-berlini-divatheten/
A cég a RunMyProcess megoldásának lehetőségeit mutatja be a divatipar szereplőinek az egyik vezető brit divatcég, az I Heart Studios átalakításán keresztül ismertetve. Olyan felhőalapú platformot működtetnek, amely gyorsan és biztonságosan összekapcsolja a vállalati rendszereket az emberekkel, szoftverekkel, ezzel csökkentve a költségeket, kockázatokat, határidőket. A platformok összekapcsolásával a vállalkozások biztonságosan fejlődnek az új digitális üzleti modellek felé. Az emberek, a szoftverek és a termékek összekapcsolása az interneten új ötleteket eredményezhet, és új utakat nyithat meg a korábban előforduló üzleti és társadalmi problémákra. Mint vezető digitális platform szolgáltató, megmutatja, hogyan lehet sikeresen digitalizálni a vállalkozás, cég különböző folyamatait és a vezető integrálhatja, elemezheti a vállalkozás bármely területén szerzett tapasztalatait. A RunMyProcess a teljes digitális üzleti tevékenység végzésére alkalmas, így a cégvezető 100 százalékosan tud a vállalkozására összpontosítani.
Az I Heart Studios folyamatainak automatizálása, ésszerűsítése és az innovatív digitális folyamatok bevezetésének köszönhetően a cég bevételei egy év alatt 600 százalékos növekedést értek el. Ami úgy gondolom minden cégvezető álma.
’KoHa’