Fujitsu Hungary

Digitális joghurt

2017. november 14. - Fujitsu Hungary

Mindig egy izgalmas téma, amikor olyan területen vizsgáljuk a digitális világ szerepét, ahol a laikus számára nem egyértelmű a digitalizáció jelenléte, szerepe vagy épp fejlődési lehetőségei.

Kicsit értelmezhetetlennek tűnik, amikor az egészségügyben vizsgálódunk, hiszen sokan azt gondolják, hogy a digitalizáció kimerül a leletek e-mailben küldésében. Miközben manapság ismerkednünk kell a gondolattal, hogy receptjeink esetében az orvos és gyógyszertár közötti logisztikát már nem a beteg táskája fogja jelenteni. Hanem akár még az is megtörténhet, hogy a betegségünk megoldását jelentő gyógyír neve, mennyisége nélkülünk is eljut a patikushoz és számunkra pusztán a megvásárlás jelent feladatot.

De az autók esetében is, sokáig azt értettük a digitális világ megjelenésén, hogy már nem kellett autót betöltő térképet origamiznia az úti célt kereső sofőröknek, hanem csak bemondják telefonjuk, navigációs eszközük mikrofonjába hova szeretnének eljutni és onnan elegendő az eszköz utasításait követni a biztonságos és pontos célba érésig.

gps.png

Forrás: http://epinium.com/blog/best-gps/

Oximoron

Az pedig már-már az oximoron kategóriájába esik, ha a mezőgazdaságot és az informatikát emlegetjük együtt.

Pedig…

Jó pár hónapja készülnek szösszeneteink a szemünk előtt zajló digitális forradalom eseményeivel, vagy inkább eredményeivel kapcsolatban, így talán megengedhető hogy kicsit a nagyképűség bűnébe esve, visszatekintsünk.

Talán emlékszik az olvasó arra, amikor arról írtunk, hogy a világ túlnépesedéséből eredő egyre nagyobb élelmezési igény csak hatékonyabb mezőgazdasággal szolgálható ki. Ehhez pedig az út az időjárás pontos megismeréséhez vezető big data feldolgozás, a talaj összetételét és nedvességét a műtrágya kiszórásának illetve az öntözésének pillanatában felismerni és feldolgozni képes rendszereken keresztül vezet az út.

Ma pedig már ott tartunk, hogy a tehéntől a joghurt vásárlóhoz jutásáig vezető folyamatok szinte teljes egészében digitalizált rendszereken vezet az út.

Ha egy joghurtgyártó nőni akar, nem csak a baktériumokba, hanem az IT-rendszereibe is fektet

joghurt.jpg

Forrás: https://gasztroabc.hu/lexikon/alapanyagok/tejtermek/540_joghurt/

A brazil Vigor tejipari vállalat a hatalmas piacon hazai és multinacionális versenytársakkal küzd. Amikor a cégnél piaci pozícióik erősítése mellett döntöttek, felmérték, hogy gyártási, szállítási és értékesítési folyamataik informatikai megerősítése nélkül nem tudják elérni céljaikat.

Az érzékeny alapanyagok feldolgozása miatt 24 órás működést jelent a cég üzemei számára, ami miatt viszont fontos, hogy minden alapvető gyártási folyamat figyelemmel kísérhető és elérhető legyen.

A Vigor szembesült a bővítéssel együtt járó IT-biztonsági kockázatokkal.

A cég informatikai szakemberei négy év alatt újraépítették a cég teljes informatikai rendszerét.

A fejlődés részeként a vállalat egyre nagyobb hangsúlyt fektetett az mobil eszközök használatára. A mobil eszközökön futó felhőalapú alkalmazás lehetővé tette a több száz értékesítő számára a rendelések azonnali feldolgozását.

Az üzleti intelligencia tanácsai

A beérkező adatokat a Fujitsu partnercégének QlikView üzleti intelligencia szoftvere elemzi, megvizsgálva a partnerek rendelésének mintáit. Az eredmények alapján pedig meghatározhatók az üzleti célok, összeállítható a termékkínálat.

qlikviewdemo1large.jpg

Forrás: http://datawarehouse4u.info/QlikView.html

Az adatok nem csak a területi célok meghatározásában nyújt segítséget, hanem a területi adatokat összesítve régió, országos vagy éppen földrésznyi piaci igények felmérésére is használják a vállalatnál.

A QlikView elemzéseivel az olyan bonyolult folyamatok is modellezhetővé válnak, mint az új termékek bevezetésének piaci fogadtatása. Az eredmények pedig lehetővé teszik a gyártási kapacitások azonnali igényekhez igazítását, elkerülve az új termékek esetén korábban gyakori túltermelést.

A gyártási folyamatok során pedig az érzékelők szerepe erősödött az átalakítás során. A Vigor eszközeinek „internete” – azaz hálózatba kapcsolása - biztosítja a gyártási, szállítási készletkezelési folyamatok állapotáról a szükséges adatok informatikai rendszerbe érkezését. Az adatok észlelése, feldolgozása egészen a termékek lejártának felügyeletéig terjed.

Nincs növekedés IT nélkül

Az informatikai fejlődés a nagy informatikai konglomerátumok által deklarált területei, egy „egyszerű” tejipari vállaltnál is kézzelfoghatóak. Ezek a Big Data, a nagy adathalmazok, megismerése és feldolgozása, IoT, azaz az eszközök hálózatba kötése, valamint a mobil eszközök használatából eredő hatékonyság növelés.

Ahogy a cég informatikai vezetője meghatározta: „A technológia nem csak egy módja annak, hogy a vállalatok megkülönböztessék magukat: ez határozza meg, vajon sikeresek lesznek-e a következő 10-20 évben. "   

 

’KoHa’

A bejegyzés trackback címe:

https://fujitsuhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr9813264433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása