Fujitsu Hungary

A viszonteladó partnerek közötti együttműködéssel áthidalható a készséghiány

2022. november 28. - Fujitsu Hungary

Az elmúlt néhány évben számos vállalat gyorsította fel átalakulását olyan technológiák és folyamatok bevezetésével, amelyek a Covid okozta zavarok ellenére is képesek voltak fenntartani a távoli csapatok működését. Ám a kezdeti lendület után sok vállalat esetében megtorpant a digitális átalakulás felé mutató pozitív trend a szakképzett munkaerő hiánya miatt.

 

Jelenleg az jelenti a legnagyobb kihívást, hogyan lehet felismeréseket kinyerni a strukturált és strukturálatlan adatokból. Ez jelentős műszaki szakértelmet igényel többek között a mesterséges intelligencia és a kiberbiztonság területén. A vállalatoknak úgy kell kezelniük és védeniük adataikat, hogy közben biztosítják elérhetőségüket a lekérdezésekhez és a további felhasználáshoz. Ám ehhez nincs elég emberük. A médiában számtalan hír jelenik meg a munkaerőhiányról, a készséghiányról és az utóbbi időben az elvándorlási hullámról.

 

Régiónkban ezzel a trenddel dacol a Fujitsu partnerökoszisztémája (Fujitsu Partner Ecosystem). Az értékesítési partnerekből álló hálózat sikeresen küzd meg a szakemberhiánnyal az együttműködésen és az erőforrások összevonásán keresztül. Azonosítottunk néhány olyan fontos tényezőt, amelyek hozzájárulnak a sikerhez, és más vállalatok számára is jó példával szolgálhatnak.

 

Mérettől és szakterülettől függetlenül minden résztvevő számára előnyös

A Fujitsu partnerökoszisztéma egyike erőssége, hogy minden partner a saját szuperképességeire összpontosíthat. Nem minden partner rendelkezik minden szükséges készséggel házon belül, de biztos lehet benne, hogy a hiányzó tudás rendelkezésre áll más partnereknél. Ez a megközelítés megszünteti az egyes partnerekre nehezedő nyomást. Nem kell sokféle új készséget megszerezniük a munkatársak oktatása, vagy új kollégák felvétele útján. Ez a megközelítés azt is felismeri, hogy a jelenleg zajló átalakítási projektek olyan összetettek az érintett technológiák és rendszerek szempontjából, hogy egyetlen szolgáltatótól sem várható el, hogy egyedül teljes megoldást nyújtson.

 

A Fujitsu Partner Ecosystem tagjainak képességei a kiberbiztonságtól a különféle speciális ismereteket igénylő szűk szakterületekig terjednek. Az egyik partner például kizárólag zárt láncú kamerarendszereket (CCTV) valósít meg Európa bármely országában. A másik a virtualizáció szakértője, aki bármely partnerrel együttműködve kész komplex projekteket megtervezni és lebonyolítani a régióban. Sokan különböző vertikumokra összpontosítanak – a velük kiépített partnerkapcsolaton keresztük mások új piacokra törhetnek be. Az egyik partner például egy olyan regionális szakértővel működik együtt, amely a rendvédelmi és kormányzati szervek, illetve ügyvédi irodák által hasznosítható gyakorlati felismeréssé alakítja a strukturálatlan adatokat, és így bátran tehet ajánlatot speciális ajánlatkérésekre (RFP).

 

E megközelítés fontos előnye, hogy bármilyen méretű vállalkozás számára lehetővé teszi a nagy projektekben való részvételt. A vezető partner ápolja és mélyíti az ügyfélkapcsolatot, és tökéletes partnerként pozicionálhatja magát azzal, hogy mindig a legjobb megoldásokat kínálja. Az MI-től a virtualizációig, a különféle megoldásokhoz kínált egyszerű hozzáférés révén a partnerek olyan megbízásokat és szerződéseket nyerhetnek el, amelyeket egyébként nem tudnának teljesíteni.

 

A mind szélesebb körű és nagyobb léptékű üzleti átalakítási projektek számos szakértő közreműködését igénylik. A Fujitsu platformja megkönnyíti ennek megvalósítását, mivel a partnerek rendelkezésére bocsátja a felkészült szakértők előminősített listáját. A modell minden technológiai készségre kiterjed. Ha a készségek kombinációja megfelelő, és a partnerek készen állnak az együttműködésre, ezt egyértelmű keretek között folytathatják, úgy, hogy mindenki megfelelő anyagi ellenszolgáltatásban részesüljön.

 

Együtt könnyebb megoldani a problémákat

Sok esetben az ügyfélprojektek nem igényelnek teljes körű együttműködést, de így is hasznos lehet megismerni mások korábbi projektlebonyolítási tapasztalatait. A Fujitsu azzal segít áthidalni az ismerethiányt, hogy lehetővé teszi a partnerek számára a bevált gyakorlat megosztását és a kihívások megvitatását – elsősorban a partneri tanácsadó testület ülésein és a TechCommunityn keresztül.

A partneri tanácsadó testület negyedévente ül hivatalosan össze, emellett további informális találkozókat is tart. A Fujitsu ezzel azt kívánja elérni, hogy partnerei megvitathassák a legégetőbb problémáikat és megoszthassák egymással a bevált gyakorlatot. A cél a partnerekkel folytatott párbeszéd fenntartása, ami segít megalapozni a partnerprogram stratégiáját. A résztvevők számára a különböző partnertípusokat, szakterületeket és földrajzi területeket képviselő kollégák széles körével folytatott interakció is hasznos lehet. A sokszínűség az innováció legjobb katalizátora. A csoportban zajló beszélgetések mindig dinamikusak és elgondolkodtatóak.

 

A TechCommunity működésében meghatározó elem a tudásmegosztás. Ez folyamatos párbeszéd és technikai megbeszélések, valamint a régió legjobb és legtehetségesebb technológia-értékesítési szakembereinek, pre-sales tanácsadóinak és IT-stratégáinak bevonásával zajló éves workshopok révén valósul meg. A résztvevők számára bőven nyílik lehetőség arra, hogy a Fujitsu technikai kompetenciaközpontjának szakértőivel beszélgessenek, akik készek átadni tudásukat a partnereknek. A workshopok keretében a partnerek interaktív kiscsoportos megbeszélések keretében is megoszthatják tapasztalataikat a többiekkel.

 

E megbeszélések mindegyike konkrét témára összpontosít (pl. adatreziliencia, hibrid felhő, új szolgáltatási modellek). Az irányított beszélgetések értékes fórumot biztosítanak a résztvevők számára, ahol megvitathatják az aktuális kihívásokat és megoldásokat, és tanulhatnak egymás tapasztalataiból. A fórum felbecsülhetetlen értéke, hogy a partnerek nyíltan és őszintén beszélhetnek olyan szakmabeliekkel, akik sikeresen megküzdöttek ugyanolyan vagy hasonló kihívásokkal. A nemrégiben Barcelonában tartott TechCommunity workshopot követően az egyik részt vevő technológiai szakember, aki hetek óta azon dolgozott, hogy megtalálja a megfelelő biztonsági mentési megoldást egy réspiaci területen működő ügyfél számára, egy másik szakember által kipróbált és tesztelt megközelítést alkalmazott. Az így kidolgozott megoldással több napról mindössze 30 percre csökkentette ügyfele biztonsági mentési idejét.

 

Folyamatos fejlődés egyéni igényekre szabva

A világjárvány egyik mellékhatása az volt, hogy zavart okozott a munkavállalók folyamatos továbbképzése terén. Ez különösen problematikusnak bizonyult az IT-szektorban, ahol a technológiák, termékek és megoldások folyamatosan fejlődnek. Bár kevesebb figyelmet kapott, hogy miként járult hozzá ez a kihívás a szakértelemhiányhoz, nyilvánvalóan szerepe volt a korszerű ismeretekkel rendelkező munkatársak hiányában és a széles körű munkahelyi elégedetlenség kialakulásában.

 

A mi megközelítésünk lényege, hogy önállóan szervezhető tanulási lehetőségeket kínálunk a partnereknek, akik a virtuálistól az élő helyszíni tanfolyamokig, sokféle téma és megvalósítási mód közül válogathatnak. Az akkreditációs követelmények teljesítésére összpontosító képzések helyett a partnerek szakterületet választhatnak.

 

Minden partner a tanfolyamok széles skálájához férhet hozzá, a Fujitsu megoldásportfóliójával kapcsolatos részletes ismeretektől az egyes vertikumokra jellemző trendekbe való betekintésig. A partnerek tudásuk elmélyítésére és naprakészen tartására összpontosíthatnak, és szükség esetén új technológiai területeken szerezhetnek gyakorlati készségeket.

 

Nagyobb sokszínűség

A Fujitsu egy másik módszert is alkalmaz a szakemberhiány enyhítésére. Ennek lényege, hogy több nőt vonzzon az iparágba, műszaki feladatkörök betöltésére. Köztudott tény, hogy a sokszínűség ösztönzi az innovációt, de a nők jelenleg még mindig alulreprezentáltak a technológia területén. A The Times által a világ 50 legjobb, nők számára ideális munkáltatója közé választott Fujitsu számos olyan tevékenységet folytat, amelyek célja, hogy a lányokat és fiatal nőket a természettudományi, a műszaki, a mérnöki és matematikai (STEM) területre vagy egyenesen az IT-szektorba csábítsa. A már nálunk dolgozó nők számára mentorprogramokat kínálunk. Örömünkre szolgál, hogy a TechCommunityben növekszik a nők jelenléte – míg három évvel ezelőtt még csak 3 női résztvevőnk volt, az idén már 14-en vannak. Ez még nem elég, de a tendencia ígéretes.

 

A partnerek mindig számíthatnak a Fujitsura

A partnerek természetesen a Fujitsu kompetenciaközpontjainak támogatását is élvezhetik. Ezek a központok olyan kulcsfontosságú technológiai területekre összpontosítanak, mint a blokklánc, a mesterséges intelligencia, az SAP vagy az Ipar 4.0. Várják azoknak a partnereknek a jelentkezését, akiknek segítségre van szükségük az értékesítés előtti tervezéshez vagy konfiguráláshoz.

 

Együtt erősebbek vagyunk

A technológiai területet különösen nagy mértékben sújtja a képzett szakemberek hiánya. A Fujitsu kompetenciaközpontjai segítséget nyújtanak a partnereknek a készségbeli hiányosságok áthidalásához . A szakértőktől kapott információk alapján a partnerek elindulhatnak a fejlődés útján, és új üzleti lehetőségeket ragadhatnak meg. Iparági szintű összefogásra és együttműködésre van szükség – a dagály minden hajót felemel, de ennek az ellenkezője is épp így érvényes.

A bejegyzés trackback címe:

https://fujitsuhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr4517989374

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása