Fujitsu Hungary

Hogyan kezelte Minato önkormányzata a lakosság Covid19-cel kapcsolatos aggodalmait chatbotok segítségével

2020. október 28. - Fujitsu Hungary

Sokakban krónikus szorongást és zavarodottságot kelt a Covid19 miatt bizonytalanná vált jövő. Ez a helyi önkormányzatokhoz, állami egészségközpontokhoz és egészségügyi intézményekhez beérkező megkeresések számának növekedéséhez vezet.

Egyes önkormányzatok intézkedéseket foganatosítanak, és igyekeznek tanácsadási szolgáltatásokkal enyhíteni a lakosság aggodalmait. A telefonvonalak azonban gyakran foglaltak, és az önkormányzati dolgozóknak túl nagy munkaterhelést jelent a megkeresések kezelése.

Ebben a cikkben egy olyan kezdeményezést mutatunk be, amelyet Tokió Minato negyedében valósítottak meg. A célja az volt, hogy chatbot segítségével kezeljék az önkormányzathoz a Covid19 miatt beérkező növekvő számú megkeresést, és nyújtsanak releváns tájékoztatást a lakosságnak.

Növekvő aggodalmak és erősödő munkaterhelés

Minato call centereket hozott létre azoknak, akik külföldről tértek vissza Japánba, vagy potenciálisan találkozhattak a vírussal. A call centerek a tájékoztatás részeként tanácsadást is biztosítottak a lakosságnak.

Február közepétől kezdve az önkormányzathoz több mint 100 hívás érkezett naponta, március végétől kezdve pedig a tanácsadási megkeresések száma is exponenciálisan megnőtt. Az érdeklődés mértéke szorosan követte az igazolt esetek számában tapasztalt növekedést.

A minatói fertőzöttek számára március végétől kezdve gyors ütemben emelkedett (forrás: a  minatói önkormányzat webhelye)

A megkeresések nem korlátozódtak egészségügyi kérdésekre, így a tanácsadóknak testre szabottan kellett reagálniuk minden hívó fél egyedi igényeire. A Covid19-járvány kitörésétől kezdve időigényesebbé vált számukra a hívások kezelése.

Néhány példa a hívások témáira:

  • Mi az a Covid19?
  • Milyen szempontok alapján lehet eldönteni, hogy elmenjen-e az ember orvoshoz?
  • Milyen tevékenységek végezhetők a karantén alatt?
  • Mikor állnak helyre a szolgáltatások?
  • Az általános, közép- és speciális iskolákkal kapcsolatos információk
  • A távmunkával és a munkába járással kapcsolatos tájékoztatás
  • Milyen támogatást kapnak a szülők az óvodák átmeneti lezárása idejére?

Az önkormányzat osztályai megpróbáltak gyorsan válaszolni ezekre a kérdésekre. A járványügyi intézkedésekkel és a rutinfeladatokkal kapcsolatos megkeresések száma azonban napról-napra emelkedett. Többen keresték fel személyesen is az önkormányzatot tanácsért, és a telefonhívások száma is megnőtt, ami fokozta a dolgozók munkaterhelését. Az erőforrások hiánya miatt nehéz helyzet alakult ki.

Megoldás 10 napon belül

A minatói polgármesteri hivatal 2020. március 17-én kérte fel a Fujitsut a Covid19 tanácsadási szolgáltatás mielőbbi automatizálására. Úgy döntöttünk, hogy a 7x24 órás automatikus válaszadást biztosító CHORDSHIP felhőalapú szolgáltatási platformra épülő chatbotot vezetjük be az önkormányzatnál.

A Fujitsu már a 2018-as nyugat-japán árvizek és a Hokkaidó szigetén történt földrengés idején is alkalmazta ezt a technológiát a lakosság kormányzati intézkedésekkel kapcsolatos kérdéseinek automatikus megválaszolására. Az ottani siker alapján számítani lehetett rá, hogy a rendszer a Covid19-kel kapcsolatos megkeresések kezeléséhez is megfelelő megoldást nyújthat.

Február végén speciális munkacsoport jött létre a Fujitsunál a Covid19-kel kapcsolatos projektek irányítására. A csoport tagjai megfelelő tapasztalatokkal rendelkeztek a megvalósítandó sürgősségi intézkedésekkel és a helyi önkormányzat felkészítésével kapcsolatban. Tíz nap alatt megtervezték és kiépítették a chatbot bevezetéséhez szükséges rendszerkörnyezetet. 2020. március 26-án sikeresen elindult a chatbot-szolgáltatás a minatói önkormányzat webhelyének kezdőlapján.

A minatói polgármesteri hivatalban akkoriban a közegészségügyi és a népjóléti igazgatóság minden részlege részt vett a megkeresések kezelésében. A  járványügyi szabályozás nagyon gyorsan változott. Ez késedelmet okozott a frissítések és a gyakori kérdések megosztásában. A probléma megoldása érdekében a polgármesteri hivatal begyűjtötte az egyes részlegektől a kérdéseket és összehangolta a frissítést. A kérdések előkészítésének és kategorizálásának köszönhetően a felhasználók könnyen meg tudták keresni a számukra szükséges választ.

Tetsuya Sato, a polgármesteri hivatal PR-munkatársa a felhasználói élmény javítása érdekében logikai rend szerint csoportosította a kérdéseket. „Az volt a célom, hogy gyorsan és pontosan juttassam el a megfelelő tájékoztatást a lakossághoz” – mondta Tetsuya Sato.

A minatói önkormányzat által biztosított Covid19-tanácsadó chatrendszer (a minatói önkormányzat webhelyéről) Ha a felhasználó a webhely felső részén található chatbotra kattint, megjelennek a kérdéskategóriák. A rendszerben a megadott témák közül választva vagy saját kérdést beírva lehet megkeresni a választ.

Több megválaszolt kérdés, kisebb munkaterhelés

A chatbot bevezetése után a kérdések mintegy 80%-át automatikusan válaszolták meg. Ez jelentősen mérsékelte a dolgozók munkaterhelését, és javította az önkormányzati szolgáltatások színvonalát.

A rendszer használata közben az is kiderült, hogy a megkeresések mintegy 40%-a munkaidőn kívül érkezik. Az emberek hétvégén és esténként is szerettek volna kérdezni okostelefonjukról. A chatbot ezt is támogatta, és kényelmesebbé tette a lakosság számára a nehéz kérdések feltevését. Az így szerzett információk alapján a polgármesteri hivatal jobban fel tudta mérni, aktuálisan mi foglalkoztatja leginkább az embereket.

Folyamatos frissítések

A járvány napról-napra változik. A járványügyi szabályokat és intézkedéseket a szakértők javaslatai alapján gyors ütemben bővítik és korrigálják. Ez azt jelenti, hogy a gyakori kérdésekre adott válaszokat is folyamatosan a változó helyzethez kell igazítani.

Minatóban a polgármesteri hivatal a lakosságtól érkező kérdések és a kapcsolódó válaszok naplóit elemezve bővíti a gyakori kérdések szekciót.

„A megkeresések naplóit elemezve pontosabban megérthetjük a felhasználók igényeit” – magyarázza Tetsuya Sato. „A gyors és releváns reagálás érdekében naponta frissítjük a chatbotot a legújabb információkkal. Bár ez munkaigényes feladat, a felhasználók hálája kárpótol érte. Továbbra is mindent megteszünk azért, hogy proaktívan tudjuk biztosítani a legfrissebb hasznos információkat a lakosság és a felhasználók részére.”

Kazuya Okamoto, a polgármesteri hivatal PR-alosztályának vezetője a chatbot 7x24 órás elérhetőségét és azonnali válaszadási képességét méltatta: „Nagyon kielégítőnek tartom ezt a szolgáltatást, mert segítségével a felhasználók gyorsan hozzájutnak a keresett válaszokhoz. A következő kihívás az lesz, miként frissítsük a gyakori kérdésekre adott válaszokat a Covid19-járvány további szakaszaiban. Néhány napja a minatói állami egészségközpontban jártunk a Fujitsuval, és támogatást ígértek a Covid19 tüneteivel kapcsolatos kérdések és válaszok kidolgozásához. Szeretném megköszönni a Fujitsu segítségét. A szükséghelyzetben köztisztviselőként betöltött szerepekörömhöz hűen a továbbiakban is mindent megteszek a lakosság folyamatos tájékoztatásáért.”

Kazuya Okamoto és Tetsuya Sato, a minatói polgármesteri hivatal PR munkatársai

A bejegyzés trackback címe:

https://fujitsuhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr216261280

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása