Hogyan egyszerűsítsük az adatkezelést és illesszük be a távoli irodákat az integrált IT-környezetbe?

2019. december 05. - Fujitsu Hungary

 

ke_p_ta_voli_iroda_k.jpg

Radikálisan átalakult a vállalatoknál az IT üzemeltetésének gyakorlata. Alig néhány éve még mindenki házon belüli adatközpontot használt. Ez azt jelentette, hogy – a szerverektől az alkalmazásokon át az adatokig – az összes IT-hardvert és szolgáltatást a helyi IT- csapat központilag kezelte. A felhő megjelenése változást hozott, hiszen a cégek siettek minél több vagy akár minden feladatot a vonzó, használatalapú (pay-as-you-go) árképzési modell szerint elvégezni, kihasználva az erőforrások gyors, igény szerinti skálázásának lehetőségét.

Sokan úgy tartják, hogy ma már az ilyen vegyes infrastruktúrák használata az új normális. Ám hiába zajlik egyre több feladat a felhőben, a központi, helyi adatközpontok is fennmaradtak.

A helyi IT fejfájást okoz a CIO-k számára

A több helyszínen működő szervezeteknél gyakran előfordul, hogy helyi IT-csapatok foglalkoznak azokkal a feladatokkal vagy követelményekkel, amelyeket nem lehet az adatközpontban kezelni, például a sávszélesség korlátai miatt. A távoli vagy helyi IT-csapatoknak akkor is saját megoldásokra lehet szükségük, amikor a fiókirodában komplex célszoftvereket kell futtatni dedikált hardvereszközökön.

Ezek a forgatókönyvek sajnos ismét fejfájást okoznak az IT-felsővezetők számára, akik igyekeznek a lehető legnagyobb mértékben egységesíteni a környezetet. A helyi IT-csapatok gyakran elszigetelődnek, mivel a vállalati adatközponton kívül helyezkednek el. Ez egyben azt is jelenti, hogy nincsenek megfelelően integrálva a központi rendszerekkel és alkalmazásokkal.

Az eltérő méretű, vagy jelentősen különböző mennyiségű adatot generáló és használó fiókirodákkal rendelkező vállalatok gyakran azt tapasztalják, hogy a hardvereik vagy alulkihasználtak, vagy maximálisan túlterheltek. A helyi IT-szakértelem is változó mélységű, ami nagy valószínűséggel a folyamatok és a bevált gyakorlat következetlen alkalmazásához (vagy alkalmazásuk teljes hiányához) vezet. Ennek nyomán pedig megbízhatatlanná válik az adatkezelés és az adatbiztonság. A vállalati adatok pedig csak olyan mértékben védettek, amennyire ezt az adatbiztonsági folyamatok leggyengébb láncszeme lehetővé teszi.

Integrált, egységes IT-környezet kiépítése

Van azonban lehetőség arra, hogy a kieső külső IT-helyszíneket is bekapcsoljuk a vérkeringésbe, és a vállalat teljes technológiai infrastruktúrájában megvalósítsuk a következetességet. A nagy teljesítményű (például Fujitsu PRIMERGY) szerverekre telepített NetApp ONTAP Select lehetővé teszi a vállalatok számára az olyan, integrált, egységes környezet kialakítását, amely a távoli és fiókirodáktól kezdve a központi IT-ig, mindent magában foglal. Így a szervezet az adatok helyétől független, egyenletes teljesítményt és adatkezelést valósíthat meg.

A NetApp és a Fujitsu stratégiai partnerkapcsolata

Globális stratégiai partnerekként a NetApp és a Fujitsu egymást kiegészítő megoldásaikkal lehetővé teszik a vállalatoknak, hogy reagálókészség és kapacitásskálázás tekintetében a felhő képességeinek legjavát vegyék igénybe, ugyanakkor a helyben telepített adatközpont kínálta rugalmasságot, hibatűrést és adatelérést is élvezzék, és kielégítsék a helyi IT-vel szemben támasztott követelményeket. A megoldás rendkívül könnyen, akár 1 TB-os lépésekben is skálázható, jelentős induló beruházás nélkül. Nagyvállalati szintű adatmennyiség-csökkentő és deduplikációs technológiái mérséklik a teljes kapacitásigényt – ami fokozza a hatékonyságot és további költségmegtakarításhoz vezet.

Az adatközponthoz több helyi IT-rendszer is csatlakozhat, teljes körű adatkezeléssel, ideértve a tükrözési és a snapshot-készítési funkcionalitást, a hagyományos és inkrementális biztonsági mentést. Ennél a beállításnál a kisebb adatvolumeneket kezelő távoli helyszíneken sincs szükség különálló, dedikált tárolórendszerekre vagy helyi adattárolási szakértőkre. Az ismerős ONTAP felügyeleti szoftverrel végzett egyszerű üzemeltetés következetességet biztosít a teljes IT-környezetben, és feleslegessé teszi a dolgozók továbbképzését.

Bátran mondhatjuk, hogy a NetApp és a Fujitsu olyan integrált, egységes környezetet alakítanak ki, amilyenről minden CIO álmodik. PRIMERGY hardveren futó szoftveralapú megoldásunkkal zökkenőmentesen kezelhető és védhető az összes vállalati adat – a felhőben, a központi és helyi adatközpontokban, a szatellitirodákban és a cégközpontban.

Bármi legyen is a végső döntés, a fiókirodákban kihelyezett technológiával rendelkező vállalatoknak mindenképpen meg kell vizsgálniuk a lehetőségeket az adatkezelés egyszerűsítésére és működésük egységesítésére.

Bővebben a Fujitsu és a NetApp együttműködéséről

 

Fujitsu Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://fujitsuhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr5715339360

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.