Az emberközpontúság és a pozitív társadalmi hatás lesznek az üzleti siker kulcstényezői

2019. január 02. - Fujitsu Hungary

 

ke_p_duncan-tait-ok.jpg

Az üzleti vezetők minden eddiginél nehezebben tudnak egyensúlyt teremteni a különböző csoportok és érdekeltek igényei között. Az ügyfelek több innovációt szeretnének kevesebb pénzért; a munkavállalók nagyobb önállóságot és inspirációt követelnek; a tágabb értelemben vett közösség pedig a társadalmi érzékenységet kéri számon a vállalatokon.

Az eltérő igények és szükségletek ellenére ezek a csoportok valójában kapcsolódnak egymáshoz –derült ki legutóbbi kutatásunkból.

A vizsgálat részeként azt vettük górcső alá, milyen kapcsolatot ápolnak a szerveztek munkavállalóikkal, az ügyfelekkel és a társadalommal, mennyire fontosak az egyes csoportok a siker szempontjából, és milyen szerepet játszik a kultúra, a kreativitás és a digitális technológia az összképben. Az eredmények érdekes felismeréseket hoztak, és egy olyan világ képét festették le, amelyben a munkavállalók jelentik a legfőbb prioritást, majd utánuk következnek az ügyfelek. De azt is látjuk, hogy egyre nagyobb az igény arra, hogy a vállalatok „jót tegyenek” a szélesebb társadalom javára. Ez különösen azért fontos, mert az emberek – potenciális munkavállalóként és ügyfélként is – az egyértelmű társadalmi céllal és jövőképpel rendelkező szervezetekhez vonzódnak, különösen azokhoz, amelyek pozitív társadalmi hatása már egy ideje nyilvánvaló.

Pozitív társadalmi hatás

A kutatásból kiderült, hogy míg az üzleti vezetők túlnyomó többsége (74%) egyetért abban, hogy a pozitív társadalmi hatáson múlik a siker, közel felük (47%) úgy gondolja, hogy szervezete nem képes ilyen hatást kiváltani. A vezetők 78%-a szerint az is fontos, hogy megbízzanak szervezetében. Ám a kutatás nehézségeket azonosított ezen a területen. A megkérdezett vezetők közel kétharmada (63%) úgy véli, hogy a társadalom kritikusabbá vált az üzleti közösséggel szemben az utóbbi három évben. 71%-uk beismeri, hogy többet is tehetne az emberi életminőség javításáért.

Miközben az üzleti vezetők a munkavállalókat és az ügyfeleket állítják figyelmük középpontjába, tisztában vannak vele, milyen fontos szerep hárul rájuk a pozitív hatás elérése szempontjából. 63%-uk szerint ennek érdekében meg kell változtatniuk a szervezetük által követett szemléletet. A vezetők már keresik a megoldásokat a kihívás legyőzésére. 69%-uk úgy nyilatkozott, hogy véleménye szerint a digitális technológia segíteni fogja a pozitívabb társadalmi hatás elérését a következő évek során. További 73%-uk tartotta fontosnak a szükséges kultúra kialakulásának ösztönzését – rámutatva, hogy „a kreatív és együttműködő kultúra megteremtése és fenntartása kulcsfontosságú a pozitív társadalmi hatás elérése szempontjából”.

A társadalmi jövőkép megvalósítása

A pozitív társadalmi hatás elérésével kapcsolatos üzenetet sok vezető megértette: 76%-uk elismerte személyes felelősségét abban, hogy szervezete működését ebbe az irányba terelje. Az ENSZ globális fenntarthatósági célkitűzései (SDG) gyakorlatilag a teljes üzleti közösség számára megfogalmazzák ennek szükségességét. Erre a Fujitsunál komoly hangsúlyt fektetünk, és beépítjük az SDG-célokat jövőképünk megvalósításába. Ahogy a megkérdezett vezetők is kiemelték, milyen fontos szerepet játszik a digitális technológia a pozitív társadalmi hatás elérésében, mi magunk is az érintettekkel közösen dolgozunk a globális célok megvalósításán. Az AI, az IoT és a felhőtechnológiák alkalmazásával elősegítjük a fenntartható mezőgazdasági és élelmiszertermelést, fejlesztjük az egészségügyet, és ösztönözzük a vállalaton belüli innovációt.

Felismertük, hogy a digitális technológia segít kiegyensúlyozottan kezelni a három csoportot – a munkavállalókat, az ügyfeleket és az állampolgárokat –, és elérni, hogy a szervezet működése mindháromra pozitív hatást gyakoroljon. Fontos, hogy a három csoportot egységesen tudjuk kezelni, hiszen a vállalat működése során olyan folyamatok kidolgozására kell törekednünk, amelyek egyaránt szolgálják a munkavállalók, az ügyfelek és az állampolgárok javát. Ha pozitív hatást tudunk gyakorolni az emberek – minden ember – életére, garantált a siker!

Fujitsu Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://fujitsuhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr5414529366

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

levgab 2019.01.16. 14:30:23

Tisztelt Fujitsu,
Hozzáférhető valamilyen módon ez az Önök által készített tanulmány? Illetve Önök milyen módon építették be a cégük működésébe ezt a profittermelésen túlmutató szemléletet? Mérik valamilyen módon a pozitív (és negatív) társadalmi hatásukat a munkatársaikra, a szűkebb környezetükre, közösségekre és a természetre vonatkozóan?

Üdvözlettel:
Lévai Gábor

Fujitsuhungary 2019.01.23. 14:30:48

@levgab: Tisztelt Lévai Gábor,

először is köszönjük, hogy nyomon követi blogunkat.

Másodszor köszönjük releváns kérdéseit.

Az általunk készített tanulmányt itt találja:

www.fujitsu.com/global/themes/co-creation/success-report

Az ENSZ globális fenntarthatósági célkitűzéseit itt találja:

www.un.org/sustainabledevelopment/sustainable-development-goals/

Ez alapján készítettük el a saját célrendszerünket, ez angol nyelven az alábbi linken érhető el:

www.fujitsu.com/global/about/csr/vision/sdgs/

Ezek mellett kidolgoztuk a Klíma és Energia vízió koncepciónkat, melyet angol nyelven itt talál:

www.fujitsu.com/global/microsite/fujitsu-climate-and-energy-vision/

És végül itt találja Technológia & Szerviz víziónkat:

www.fujitsu.com/downloads/GLOBAL/vision/2018/download-center/FTSV2018_Book_EN_FV0054-5.pdf

Jó böngészést kívánunk!

Üdvözlettel,

Fujitsu Magyarország