Fujitsu Hungary

Egyik ipari forradalomtól a másikig: a kultúra fontossága a digitális átalakulásban

2018. január 23. - Fujitsu Hungary

A tizenkilencedik század elején egy Ned Ludd nevű kitalált alak vált példaképévé számos angol textilipari munkásnak. A gyárak szerte az országban elkezdték bevezetni az automatizált textilipari berendezéseket, azzal a céllal, hogy javítsák és felgyorsítsák a textilgyárak gyártását. Azonban a dolgozók dühösen kifogásolták a gépek bevezetését, attól tartva, hogy emiatt ők kevésbé lesznek értékesek, és még a kevesebb bérért dolgozó, kevésbé képzett munkavállalók is elveszthetik munkájukat. 

digita_lis_forradalom.jpg

Forrás: http://www.tozsdeforum.hu/extra/tech-tudomany/itt-kopogtat-az-ajton-a-digitalis-forradalom-66810.html

 Ned Ludd zászlaja alatt ezek a dolgozók fellázadtak, megsemmisítették a gyári felszerelést és még a brit hadsereggel is összecsaptak. A "ludditák" 1817-ig folytatták gerillaellenes hadviselésüket a gyár tulajdonosai és kormányuk ellen.

Ez összetett pillanat volt akkoriban, sok olyan tényezővel, mint a közgazdaságtan, a társadalmi osztályok és a kulturális változások.

Bár száz évekkel ezelőtt zajlott, az első ipari forradalom részeként, most a negyedik idején, a ludditák akkori szerepe jól illusztrálja a mai digitális átalakulás egyik fontos elemét. 

Az új technológia sikeres bevezetése sokkal többet jelent, mint maga a technológia.

 

PACT a fejlődésért

 Ezért 2017-ben folytattuk a digitális átalakulás kutatását és konkrétan, hogy miért nem sikerülnek a digitális projektek, és hogy mi szükséges ahhoz, hogy azok működjenek.

Az eredmények meglepőek. 

Megállapítottuk, hogy az elmúlt két évben 4 globális szervezetből egyben volt sikertelen digitális projekt - átlagosan 555 000 eurós költség mellett. A fórumon kiderült, a sikeres digitális átalakításhoz szükséges négy elem "Emberek, cselekvés, együttműködés és technológia" (People, Actions, Collaboration and Technology – PACT).

Amint azt a jelentésünk is mutatja, számos tényező fontos a digitális átalakulás szempontjából, de most koncentráljunk az üzleti kultúrára: a vizsgált szervezetek a digitális átalakulás felé tartanak-e, a hivatalos és a nem hivatalos projektek közötti különbség, és hogy mi a sikertelenség oka.

 

Rózsás kép az átalakulásról

A cselekvés – azaz a vállalkozás miként viselkedik digitális környezetben - kulcsfontosságú az átalakítási programok sikerességéhez. 

És alapvető fontosságú ez egy jól definiált digitális stratégia, amely úgy tűnik, hogy összekapcsolja a technológiát az üzleti életben és a célkitűzésekben. 

Ösztönösen, tízből kilenc vállalat vezetője azt állítja, hogy világosan meghatározott digitális stratégiával rendelkeznek - a túlnyomó többség (82%) azt állítja, hogy a szervezet többi tagja megérti és ismeri azt.

ipar40.jpg

Forrás: https://logisztika.hu/2016/11/04/digitalis-atalakulas-korat-eljuk/)

 Ezeket a digitális stratégiákat az üzleti életben az innováció kultúrája támogatja. 

Szerencsére az üzleti vezetők 87% -a egyetért abban, hogy ez a helyzet. Még kedvezőbb, hogy a válaszadók 88% -a azt állítja, hogy felsővezetői csapatuk teljes mértékben felügyeli az összes digitális átalakítási programot. 

Eddig jó.

A folyamatban lévő projektekről az üzleti vezetők 91 százaléka azt állítja, hogy ezek világos folyamatok, amelyeket képesek értékelni. 

Számos válaszból úgy tűnik, hogy a vállalkozásoknak világos digitális stratégiája van, amelyet az üzleti életben innovatív kultúra támogat, és olyan egyértelmű folyamatok vannak érvényben, amelyek biztosítják a projektek nyomon követhetőségét és fejlődését.

Ez egy szinte utópikus vízió az átalakulásról. Szóval, mi a baj?

 

A hiba

Ha jobban megnézzük az eredményeket, az üzleti vezetők bizakodása hamisan cseng. Bár a vezetők úgy vélik, hogy minden projekt szem előtt van, úgy tűnik, hogy ez csak a "hivatalosan támogatott" programokra vonatkozik, valójában van egy szint ahol a "támogatatlan" projektek futnak. 

Következésképpen három-négy üzleti vezető úgy nyilatkozott, hogy a digitális projektek egy része gyakran nem kapcsolódik az átfogó digitális stratégiához, míg 69% szerint a stratégián kívüli digitális projektek komoly problémát jelentenek a szervezet számára. A többség (72%) azt is elismerte, hogy a stratégián kívüli digitális projektek az egyetlen módja annak, hogy a szervezet egyes részei értelmes innovációt tudjanak felmutatni.

 

De miért maradnak az árnyékban, a digitális átalakulás mögött rejlő spektrumban? Úgy tűnik, hogy az üzleti kultúra valójában továbbra is kérdés - és különösen a szervezetek kudarchoz való viszonyulásánál. A válaszadók 68% -a szerint a kudarcoktól való félelem komoly akadályt jelent a digitális átalakulással kapcsolatos projekteknél, míg 67% azt mondja, hogy a sikertelen projektek költségei fékezik őket a jövőben. 

Lehet, hogy ez a kudarctól való félelem tartja az árnyékban a digitális projekteket, mivel a fejlesztő csoportok inkább ellenőrzésen kívül alkalmazzák az új technológiát.

De ez azt jelenti, hogy a vállalkozásoknak nem csak az a kockázata, hogy elveszítik a pénzüket stratégiájukhoz a nem kapcsolódó projekteknél – hanem, hogy ők sem tudnak hasznot húzni ezekből az innovációikból. Összességében a jelenlegi üzleti kultúra megakadályozza a vállalkozásokat abban, hogy teljes digitális potenciáljuk elérhessék.

 

 Új digitális kultúra

digkult.jpg

Forrás: https://btk.ppke.hu/karunkrol/intezetek-tanszekek/angol-amerikai-intezet/elmeleti-nyelveszet-tanszek/szakajanlo-es-kepzesek/digitalis-bolcseszet-ma/digitalis-kultura-specializacio/digitalis-kultura

A vállalatoknak a kudarc egészen új megközelítését kell figyelembe venniük, nem elég csak arra figyelni, hogy a sikertelen projektek minél kevesebbe kerüljenek, hanem biztosítaniuk kell, hogy képesek legyenek kihasználni a szervezetükön belül meglévő innovatív ötleteket. Az üzleti vezetőknek mérlegelniük kell a kisebb digitális projektek ösztönzését, egy agilis stratégia segítségével - ahol a csapatok új digitális projekteket próbálhatnak ki, folyamatosan értékelve az előrehaladásukat, és a jól működő projekteket.

Ha a csapatok képesek nemcsak gyorsan haladni, de a sikertelenségen túllépni - tanulságaik megszerzésével és az eddig elért eredményekre támaszkodva - akkor a vállalkozások kevesebb pénzt veszítenek a drága kudarcok miatt, és képesek lesznek a csapat tagjai kreatív ötleteinek kihasználására.

Az új technológia bevezetése sokkal több új eszközöknél: ez egy kulturális változás. Mint a száz évekkel ezelőtti gyárak tulajdonosai, azok a vállalkozások, ahol ezt a folyamatot sikeresen elsajátítják, azok igazán sikeresek lesznek ebben a negyedik ipari forradalomban.

 ’KoHa’

http://blog.global.fujitsu.com/one-industrial-revolution-another-importance-culture-digital-transformation/

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fujitsuhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr8613597129

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása