Hogyan alakul a Rolls-Royce adatvezérelt vállalattá az IoT segítségével?

2018. február 20. - Fujitsu Hungary

A brit központú hajózási, védelmi, repülőgép- és energiaipari vállalatnál, melynek forgalma 13,8 milliárd font (18,6 milliárd dollár) az éppen zajló digitális átalakulás fő mozgatórugója az ipari IoT (Internet of Things – dolgok internetje).

rolls-royce-availability-centre.jpg

Miután IoT-érzékelőket telepített gépsoraiba és gyártólétesítményeibe, a globális műszaki óriás felismerte, hogy adatai – és a rajtuk keresztül elérhető szolgáltatások – stratégiai értéket testesítenek meg.

Az IoT-érzékelők által generált – majd a felhőben összegyűjtött és elemzett – adatok alapján a Rolls-Royce soha nem látott alapossággal értékelheti termékei éles teljesítményét, a repülőgépmotoroktól kezdve a helikopterek rotorlapátjain át az áramfejlesztő rendszerekig és a hajóturbinákig. Az adatfeldolgozási képesség gyors ütemben fejlődik, így a várható problémák és a karbantartásigény előrejelzésén túl arra is lehetőséget biztosít, hogy a cég praktikus alkatrész-piaci szolgáltatásokkal lássa el ügyfeleit (pl. támogatást nyújtson a légitársaságoknak repülési útvonalaik optimalizálásához, vagy segítsen tartani egy kutatóhajó pozícióját a viharos tengeren).

Tovább

Mi a legjobb és legrosszabb abban, hogy ma CIO vagyok?

A CIO (informatikai vezető) szerepe megváltozik, mivel a digitalizáció minden iparágat érint. Ez számos lehetőséget jelentett, ugyanakkor fájdalmas problémákat is hozott a CIO-k számára. Éppen ezért megkérdeztünk néhány neves technológiai vezetőt, hogy mit élveztek a leginkább és legkevésbé a jelenlegi szerepükben.

trevor-didcock-easyjet-web.jpg

Legjobb: A CIO-k az új digitális üzleti modellek és az úttörő, feltörekvő technológiák metszéspontjában helyezkednek el. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy elsődleges szerepet vállaljunk a piaci lehetőségek és kihívások stratégiai válaszainak kialakításában, valamint az új, ügyfélközpontú termékek és szolgáltatások megteremtésében, ahelyett, hogy a megszokottabb back-office szerepet vinnék.

Legrosszabb: A kiberbiztonsági fenyegetések kezelése gyakorlatilag fegyverkezési versennyé vált. A CIO-knak több forrást kell fordítaniuk annak biztosítására, hogy az informatikai védekezés alkalmazkodhasson a folyamatosan változó fenyegetésekhez. Ez szükséges, de eltereli a figyelmet, az innovációról és a termékfejlesztésről. 
Trevor Didcock, volt CIO, EasyJet

 

david-bray-web.jpgLegjobb: Minden nap új lehetőség nyílik arra, hogy a küldetésünk, az ember és a technológia együttműködésében, eredményesebb legyen. 
Legrosszabb: korlátozott erőforrások; mindent megteszel, hogy a nyomás ellenére rendelkezésre álljanak a szükséges emberek, idő és pénz. 
David Bray, volt CIO, a Federal Communications Commission



 

jonathan_reichental-cio_palo_alto.jpgLegjobb: Értelmes és hatásos munka. 
Legrosszabb: Nincs elég idő minden csodálatos lehetőségre. 
Jonathan Reichental, CIO, Palo Alto városa

 

 

 

 ted-colbert-boeing.jpgLegjobb: a hatalmas lehetőség, hogy katalizátorként szolgáljunk az átalakuláshoz. 
Legrosszabb: Próbálják kiölni a régi gondolkodásmódot az IT értékekről. 
Ted Colbert, SVP & CIO, Boeing





 

 A legjobb: a CIO jelenlegi környezetben átfogó látásmóddal, vállalati szintű felhő kialakításával, SaaS alkalmazások bevezetésével képes a vállalkozások megerősítésére. Amikor létrejön egy stratégia, ami biztonságos és jól tervezett, lehetővé teszi a cégek számára az informatikai alkalmazkodást az üzleti tevékenységükhöz, az üzleti igényeknek megfelelően, gyorsabban mint korábban bármikor. 
A legrosszabb: az egyre kifinomultabb számítógépes fenyegetés. A kiberbűnözők ugyanazokhoz az innovatív technológiákhoz férhetnek hozzá, mint az élvonalbeli vállalkozások (gépi tanulás, big data, rugalmas számítás). Lehetővé téve számukra, hogy sokkal kifinomultabb, célzottabb támadásokat indítsanak. A CIO-kat többet támadják, mint valaha, hogy nem haladnak előre. 
Kevin Hansel, CIO, SailPoint


"Az ügyfelek útjának befolyásolása tesz minket erősebb CIO-vá. A készségek megtalálása és finomítása a jövő kihívása." 
Cynthia Stoddard, SVP & CIO, Adobe

 

’KoHa’

 

A világ csúcsmenedzser gurujai 2017-ben

 Kenny MacIver - 2017. november

 A kétévente megrendezett Thinkers50 díjátadó során kiválasztják a világ 50 legbefolyásosabb üzleti gondolkodóját, a vezetés, a stratégia, az innováció és a digitális hatások területén végzett munkájuk alapján. 

Roger Martin továbbra is világ legbefolyásosabb vezetéselméleti gondolkodója. A Business School professzora és a felsővezetői tanácsadó Roger Martin, aki a szerzője 11 vezetői gyakorlatról és eredményes üzletvezetésről szóló könyvnek.

Michael Porter, Clayton Christensen, Peter Drucker és CK Prahalad legendás üzleti guruk nyomdokain haladva, Martint választották a vezetéselméleti gondolkodók nemrégiben megjelent, Thinkers50 rangsorának az élére.

A 2017-es Top 50 végleges rangsora, a Thinkers50 webhelyen leadott nyilvános jelölések és válogatott menedzsment szakemberek véleményének kombinációja alapján alakult ki. A díj elismeri Martin hosszú távú hozzájárulását az üzleti gondolkodáshoz. Munkája középpontjában az "integratív gondolkodás" áll, amelyet a Procter & Gamble, a Lego és sok más vállalat vezérigazgatói számára hoztak "hatékonyabb és kreatívabb döntéseket". 

Tovább

Digitális átalakulás: a stratégiától a végrehajtásig

A vállalkozások kihasználják a digitális technológiák előnyeit. De a kulcsfontosságú képességeket össze kell kapcsolni, ahhoz, hogy a stratégia sikeresen végrehajtásra kerüljön. A kihívások feltárására Duncan Tait vállalkozott, aki a Fujitsu ügyvezető alelnöke, az amerikai és az EMEIA (Európa, Közel-Kelet, India és Afrika) régiók vezetője. 

mr_duncan.jpg

Forrás: https://www.i-cio.com/strategy/digitalization/item/from-strategy-to-execution


Hogyan jellemezné a kihívásokat és lehetőségeket - a Fujitsu ügyfelei a világ minden táján szembesülnek a digitálizáció kihívásaival? 
Bármelyik iparágban is legyenek, állami vagy magánszektorban, minden ügyfelünk üzleti modelljét a digitálizáció érinti. És ez nem kevéssé irritáló - sok esetben ez alapvető zavarként jelenik meg az üzleti tevékenységükben.

Vegyük példaként a főbb európai távközlési vállalatokat. Amikor az emberek külföldre utaznak, már nem használnak mobilszolgáltatókat barátaik és családtagjaik hívására; a WhatsApp-ot, Skype-t vagy más ingyenes szolgáltatást használnak erre a célra. Bár ezek a hívások is a távközlési cégek által létrehozott infrastruktúrát használják, bevételt nem hoznak. Így ezek az alternatív hívó és üzenetküldő szolgáltatások komoly bevételtől fosztják meg őket. Ezen felül még ott van a barangolási díjak eltörlésével kapcsolatos bevételkiesés Európa-szerte. 

Tehát a távközlési óriások kénytelenek lesznek sokkal versenyképesebbé válni szektorukon belül; automatizálják folyamataikat, ahol csak lehetséges. Olyan technológiák alkalmazásával, mint a mesterséges intelligencia. Az olyan vállalatok, mint a Fujitsu, hatalmas szerepet játszanak abban, hogy segítsék ezeket az átalakításokat.

Tovább

Egyik ipari forradalomtól a másikig: a kultúra fontossága a digitális átalakulásban

A tizenkilencedik század elején egy Ned Ludd nevű kitalált alak vált példaképévé számos angol textilipari munkásnak. A gyárak szerte az országban elkezdték bevezetni az automatizált textilipari berendezéseket, azzal a céllal, hogy javítsák és felgyorsítsák a textilgyárak gyártását. Azonban a dolgozók dühösen kifogásolták a gépek bevezetését, attól tartva, hogy emiatt ők kevésbé lesznek értékesek, és még a kevesebb bérért dolgozó, kevésbé képzett munkavállalók is elveszthetik munkájukat. 

digita_lis_forradalom.jpg

Forrás: http://www.tozsdeforum.hu/extra/tech-tudomany/itt-kopogtat-az-ajton-a-digitalis-forradalom-66810.html

 Ned Ludd zászlaja alatt ezek a dolgozók fellázadtak, megsemmisítették a gyári felszerelést és még a brit hadsereggel is összecsaptak. A "ludditák" 1817-ig folytatták gerillaellenes hadviselésüket a gyár tulajdonosai és kormányuk ellen.

Ez összetett pillanat volt akkoriban, sok olyan tényezővel, mint a közgazdaságtan, a társadalmi osztályok és a kulturális változások.

Bár száz évekkel ezelőtt zajlott, az első ipari forradalom részeként, most a negyedik idején, a ludditák akkori szerepe jól illusztrálja a mai digitális átalakulás egyik fontos elemét. 

Az új technológia sikeres bevezetése sokkal többet jelent, mint maga a technológia.

Tovább

Mizuho: A digitális banki szolgáltatások következő generációjának megszületése - Charles Parisek 2017. november

 

Daisuke Yamada, a Mizuho Bank digitális innováciért felelős vezetője (CDIO) arról mesél, hogy a japán pénzügyi szolgáltató óriás új és meglévő techpartnereket keres a formálódó változásokhoz. 

Az olyan új pénzügyi szolgáltatási üzleti modellek, mint a blockchain, az MI, a felhő és a big data, amelyek lehetővé teszik ezeket a technológiákat, az ágazat régóta kialakult szereplői. Daisuke Yamada, a Mizuho Financial Group és a Mizuho Bank  digitális innovációért felelős vezetője és ügyvezető igazgatója szerint a hagyományos bankszektornak tisztában kell lennie azzal, hogy ezek az új digitális megoldások nem egyszeri események - megmaradnak, mondja, és a bankoknak reagálniuk kell a folyamatos innovációval a helyüket követelő újdonságokra.

Fenyegetés vagy lehetőség? A válaszom az, hogy egyik sem - mondja Yamada. A Fintech a technológiai fejlődés természetes következménye. Ahogyan az emberek a lovas kocsiról átültek az autókra, mondja, ugyanúgy a mai ügyfelek nemcsak elfogadják az új alkalmazások kényelmét, mint az online banki szolgáltatások, vagy mint a mobillal fizetés lehetősége, hanem elvárják az erőteljes innovációt a pénzügyi arénában.

daisuke_yamada.jpgDaisuke Yamada, Mizuho Bank

Yamada a lakossági banki tevékenységen túl néz. „Részt vehetünk a közösségi hitelezésben és finanszírozásban, a blockchain-ben, használhatunk biometrikus azonosítást, de nem kell elzárkóznunk a mikrofinanszírozás, a digitális pénz, az agrár-technológiák és az autobankingben rejlő lehetőségek elől sem” - mondja. „Bármi lehetséges.”

Tovább

A vállalatok digitális felelősségvállalásának növekedése

Az üzleti folyamatokat átalakító technológiák rákényszerítik a vállalatokat felelősségük újragondolására. Három informatikai vezető - a DHL-től, a Investec-től és a Fujitsu-tól - mutatja be a felelős vállalati viselkedést a digitális korban. 

thierry_driesens_dhl.jpgDeutsche Post DHLThierry Driesens,
CIO Supply Chain 
(Európa, Közel-Kelet és Afrika)


„A Deutsche Post DHL-nél (DPDHL) mindig is fontos szerepet kapott a hagyományos vállalati társadalmi felelősségvállalás. Katasztrófa-elhárítási csapataink segítséget nyújtanak a természeti katasztrófák által sújtott régiókban, a mentesi eszközök összehangolásában. A Mission Zero programunk segítségével a logisztikával kapcsolatos káros anyag kibocsátásunk 2050-re nullára csökkentjük. Az Upstairs programunk pedig munkavállalóink gyermekei számára biztosít lehetőséget, hogy elsajátítsák a szükséges technikai készségeket, amelyek a mai digitális világban, a munkavállalás szempontjából szükségesek.”


De ahogy egyre inkább digitalizálódik a világ, a vállalatoknál is növekszik az igény, hogy a vevők és a munkavállalók védelme érdekében egy megbízható vállalati digitális felelősségvállalási (CDR) rendszert alakítsanak ki. A CDR célja, hogy biztosítsa az új technológiák - és különösen az adatok – hatékony és megfontolt használatát.

A négy fő ok, amely CDR-stratégiát igényel: az ügyfelek és a kormányok növekvő aggályai a személyes adatok jogosulatlan felhasználásával kapcsolatban,az automatizálás és a robotika hatása és kihívásai, az új technológiák etikátlan felhasználásától való félelem, és végül, az úgynevezett digitális megosztottság.

„Számunkra a CDR azt jelenti, hogy komolyan vesszük ezeket az aggodalmakat és félelmeket, és olyan módon kezeljük őket, hogy abból profitáljunk mi, az alkalmazottaink, ügyfeleink és az országok, amelyekben üzleti tevékenységet folytatunk.

A változás félelmetes a legtöbb ember számára, különösen akkor, ha ez a változás technológiai is. Azt kell tennünk, hogy "lefordítsuk" a változást, és megértessük, miben jelent fejlődést az adott technológiai változás. Meg kell mutatnunk, hogy az emberek tudják mit tegyenek, hogy megvédjék adataikat, és hogy miként élvezhetik  az új technológiák adta lehetőségeket. A DPDHL-nél egy átfogó adatbiztonsági keretrendszer, valamint egy alkalmazotti elkötelezettség program az, amely felkészíti munkatársainkat arra, hogy képesek legyenek kezelni a digitális információkat. Egyformán összpontosítunk az adatvédelemre és a biztonságra. Ügyfeleink számára egy IT katasztrófa-elhárítási megoldást kínálunk, amely megakadályozza az adatok elvesztését és a működésképtelenséget katasztrófa esetén.

A robotika és az automatizálás sokakat izgató témakörében előre kell lépnünk: igen, a munkaerőpiac megváltozik, de ez a fejlődés minden bizonnyal új, a korábbiaktól ugyan eltérő, de munkahelyeket fog teremteni. Okosnak kell lennünk, és be kell fektetnünk az embereink továbbképzésébe, a változáskezelési készségek, a kreativitás, a problémamegoldó képességek fejlesztése érdekében.

A vállalatoknak készen kell állniuk, figyelembe véve az üzleti gyakorlatukat, ha talpon akarnak maradni a piacon. A DPDHL-nél nagyon világosan megfogalmazzuk ezt, a felelősségteljes üzleti gyakorlat (RBP) programunkkal. Elkötelezettek vagyunk, hogy betartsuk a törvényeket és szabályokat, az etikai normákat és a nemzetközi normákat, és ezt elvárjuk beszállítóinktól és alvállalkozóinktól is. Ügyfeleink biztosak akarnak lenni abban, hogy teljes ellátási láncuk megfelelő etikai és környezetvédelmi normákat követ. A jó RBP segít a munkavállalók toborzásában, megtartásában. Az RBP fontos tényező annak biztosításában is, hogy továbbra is felelős vállalat maradjunk, és kivegyünk a részünket a társadalom jobbá tételében.”

Tovább

A Fujitsu a három legfontosabb IoT rendszerintegrátorai között

Az IT-világ vezető piackutató és elemző cége, az IDC a közelmúltban tartott, weben is nyomon követhetett konferenciája, melynek témája: IoT Talks - az IDC 2017-es globális internetes döntéshozói felmérése. 2017-ben immáron ötödik alkalommal hozták nyilvánosságra az IT-piac döntéshozóinak bevonásával végzett globális kutatásuk eredményét, a dolgok internetével (IoT) kapcsolatban. 

 

A jelentős tanulmány létrehozása során több mint 3500 vezető nemzetközi IT és üzleti döntéshozó véleményét, tapasztalatát gyűjtötték össze, hogy megismerjék a dolgok internetéhez való viszonyukat, a már elvégzett és tervezett fejlesztéseiket. 

idc-logo.png

Forrás: http://www.cornerstoneondemand.com/landing/idc

 

A felmérés során a válaszadóknak feltett egyik kérdés a következő volt: "Mely szállítóról látja, hogy vezető szerepet tölt be a dolgok internete piacon?" - és örömmel jelenthetjük, hogy a válaszadók, az IBM és az Accenture mellett a Fujitsut említették az első három rendszerintegrátor között. 

Ez az első alkalom, hogy a Fujitsu szerepelt a felmérésben, amely valóban megmutatja, hogy merre tartunk. Nem csak abban az értelemben, hogy tényleges megoldásokat szállítunk az ügyfelek számára, hanem abban az értelemben is, hogy az erre a listára felkerült vállalatok segítenek, hogy a „dolgok internete” megoldások hogyan kapcsolhatók a megrendelők üzleti modelljeihez.

Az IDC felmérésének eredményei azt is megmutatják, hogy a Fujitsu ügyfelei számára milyen előnyökkel jár a „dolgok internete” előnyeinek kihasználása.

Tovább

Innovatív digitális Co-creation a mainframekkel

A túlélő nem a legerősebb lesz, és nem is a legintelligensebb, hanem a leginkább alkalmazkodni képes - Charles Darwin .

Míg a digitális átalakulás jutalma jelentős, a hozzá kapcsolódó kihívások hatalmas terhet jelentenek. Tény, hogy az új technológiák gyorsabban fejlődnek, mint ahogy a vállalkozások ésszerűen reagálhatnak rájuk. A változás az új állandó - és elkerülhetetlen hogy a szervezetek reagáljanak. Ez azt jelenti, hogy alapvető változtatásra van szükség a vállalati kultúrában, és komoly kihívást jelent a megfelelő szakemberek toborzása és megtartása. Ugyanakkor minden vállalkozásnak kezelnie kell az egyre összetettebb, és a mindennapi kiberbiztonsági aggályokat.

Hogyan kezeljék a vállalkozások ezt az összetett feladatot? 

Néhány éve mindenki azt gondolta, minden vállalaltnak szoftverfejlesztővé kell válnia, nehogy beelőzzenek az olyan közösségi térben működő vállalkozások, mint az Uber vagy az Airbnb. Ezt a hangulatot egy 2011-es Wall Street Journal cikk is megőrizte: "Mert a szoftver megeszi a világot", és ez a gondolkodás szoftverek által definiált szervereken, tárolókon, hálózatokon és adatközpontokon alapult. Miközben igyekeznek naprakészek maradni és a jövőbeli fejlesztések igényeit is kielégíteni, küzdeni kell a piaci poziciók megtartásáért úgy, hogy a vállalatok felhőben futó kisalkalmazásokat fejlesztenek mindennapi használati tárgyakra, mobiltelefonra. 

software.jpg

Forrás: http://www.itcikkek.hu/tag/szoftver-jogtisztasag/

Ezek mind eseményeket generálnak – aztán minél több az esemény annál több az üzenet, mivel az eszközök mind kommunikálnak egymással és a digitális tér olyan lesz, mint amikor emberek egymás között kiabálnak egy szobában -, és ez elkerülhetetlenül káoszhoz vezet.

Ahogy az NVIDIA vezérigazgatója, Jensen Huang megfogalmazta: "a szoftver megeszi a világot, de a mesterséges intelligencia meg fogja enni a szoftvert" – mutatott rá arra, hogy mára egészségügytől a járművek irányításáig az MI fejlődése a meghatározó innováció. 

szoftver_mi.jpg

Forrás: http://hvg.hu/tudomany/20170620_facebook_mesterseges_intelligencia_csevegorobot

Hogyan kell a vállalkozásoknak kezelnie ezt a komplexitást, és felkészülni a jövőre, lehetővé téve az adatok felhasználását az MI és más szolgáltatások számára?

Úgy véljük, hogy szükséges az üzletileg fontos adatok tárolása, a rendszer közepén a struktúra és a rend érdekében. A fejlett elemzési képességeknek köszönhetően, amelyekhez ma már hozzáférhetünk, az adatokból nyerhető üzleti információk feldolgozása nem teher, hanem előny. Az analitika ereje a jövőben még nyilvánvalóbb lesz. A kihívás, amellyel a legtöbb vállalkozás most szembesül, az, hogy hogyan lehet meglelni az értéket ebben az adathalomban. 

A megoldás lehet egy központi adattár - nagygépes technológián alapuló megoldás - összekapcsolva egy modern felhasználói felülettel, ahol az alkalmazások könnyen hozzáférhetnek az adatokhoz. Ezzel a megközelítéssel minden vállalati adat helyben marad.

A digitalizáció továbbra is nyomást gyakorol az üzleti modellekre, így a kiszolgáló platformoknak is folyamatosan lépniük kell. Az alkalmazásfejlesztő szolgáltatóknak időre van szükségük az új modellekre való áttéréshez, és az operációs rendszerek és informatikai szolgáltatóknak is időre van szüksége az alkalmazkodáshoz A Fujitsu BS2000 SE kiszolgáló szériáját a digitális átalakítás támogatására tervezték, azaz, hogy segítse a felhő, illetve a szoftver által definiált infrastruktúra közötti szakadék áthidalását.

A mainframe eszközök továbbra is a digitális átalakítás szilárd informatikai gerincét alkotják. Ez azért van, mert képesek voltak lépést tartani a velük szemben meghatározott igényekkel. 

Az egyik legfontosabb elem, amely lehetővé tette a változó igények kielégítésének képességét, hogy a Fujitsu megoldása könnyen összekapcsolható a régi alkalmazásokkal és a modern API-kal – legyen az felhőalapú környezet vagy csúcstechnológiás végfelhasználói eszköz. Mindezt úgy, hogy a lehető legegyszerűbb legyen az ügyfeleink számára - a modern API-kat tartalmazó sablonok segítségével már elvégezzük a munka 98 százalékát a mikroprojektek főgéphez történő csatlakoztatásával kapcsolatban.

Ez a legújabb fejlesztése a Fujitsu BS2000 mainframe technológiájának évtizedes fejlődésén alapul. 

fujitsu_mainframe.jpg

Forrás: https://www.youtube.com/watch?v=MlanCNPoWaE

A siker kulcsa, a folyamatos fejlődés annak érdekében, hogy segíteni tudjanak ügyfeleiknek a modern, dinamikus informatikai infrastruktúrák kialakításában, amelyek a jövőbeni igényeiket is képes kielégíteni. 

Ezt úgy tették, hogy az ügyfelek közelében maradtak, hogy megértsék vállalkozásuk működését, az előttük álló kihívásokat és lehetőségeiket. 

Ez azt jelenti, hogy a Fujitsu Enterprise Platform Services nem csak a technológiaról szól - hanem a szállítási modellről is, ahol forgalom alapú árazást is kínálnak, akár a felhőalapú szolgáltatásokhoz is. 

Nemcsak elszigetelten alakítják ki mainframe rendszerüket, hanem az adatstruktúrájukban található összes többi rendszer kontextusában is. 

A Fujitsu Forum München legutóbbi témáján a Human Centric Innovation - Digitális Co-creation című téma kiemelte, a Fujitsu megközelítését az üzleti szaktudás és a technológia összekapcsolásában, új értéket teremtve az ügyfelek számára. A közösen létrehozott új érték segít abban, hogy világos stratégiát dolgozzanak ki és hajtsanak végre, lehetővé téve számukra a digitalizáció kihívásainak kezelését és hatékony felhasználását. A mainframe-eken alapuló, fenntartható megoldások együttes létrehozása valóban olyan megoldásokat kínál, amelyekkel leginkább képesek az alkalmazkodásra.

 

’KoHa’

Miért kulcsfontosságú a co-creation az intelligens munkavégzéshez?.

Az informatikai ipar újdonságnak számít. Csak mert a technológia meglehetősen új keletű, hajlamosak vagyunk elhitetni magunkkal, hogy mindent kitaláltunk a semmiből. A valóság az, hogy gyakran évekig dolgozunk, évezredes koncepciókon - némelyik akár az ókori görög civilizációig nyúlik vissza.

Érdekes megvizsgálni, hogy ezek a régmúltból eredő koncepciók hogyan változnak és alkalmazkodnak napjainkra – miközben ezen változások alapjaiban nem érintik az eredeti koncepciót. De még érdekesebb megpróbálni megjósolni, hogyan fognak változni a jövőben. Bár a jövő teljes megismerése természetesen lehetetlen, segít a jelentős folyamatok aktuális pályájának feltérképezésében. Legalábbis segíthetünk a vállalkozásoknak az előttük álló változások feltérképezésében.

ko_zo_s_alkota_s.jpg

Forrás: http://ingatlanmuhely.reblog.hu/digitalis-forradalom-a-lakaspiacon

Tovább