Fujitsu Hungary

Felpörgő műszaki innováció a McLarennél

2018. június 19. - Fujitsu Hungary

Craig Charlton, a McLaren Technology Group informatikai vezérigazgató-helyettese bemutatja, hogyan javítja a teljesítményt, ösztönzi az innovációt, és fejleszti az ügyfélélményt illetve a stratégiai partnerkapcsolatokat vállalatánál az informatika.  

 ke_p_8.jpg

A McLaren Technology Group informatikai vezérigazgató-helyetteseként Craig Charlton a motorbeszállító Hondával együttműködve igyekszik „pályán tartani” a McLaren teljesítményét, a legnagyobb kihívással azonban nem a versenyeken szembesül. 2015-ös belépése óta, több mint 100 ember főnökeként az a fő feladata, hogy a csoport egészének segítsen megőrizni az eddigi kiváló teljesítménnyel megszerzett hírnevet.

A McLaren Racing csak egy az egyesült királyságbeli cégcsoport négy vállalata közül. A McLaren Automotive felső kategóriás sportkocsikat gyárt a luxuspiacra; a  McLaren Applied Technologies más iparágakban (pl. egészségügy, pénzügyi szolgáltatások, közlekedés/szállítmányozás) alkalmazza az autóversenyzés műszaki innovációit; a McLaren Marketing pedig a csoport innovációit népszerűsíti és partnerkapcsolatait mélyíti.

Charlton keményen dolgozik a csoport egységes infrastruktúrájának megteremtésén: „Ahol egységes üzleti platformra van szükségünk a pénzügyi, a HR és egyéb funkcióknál, gondoskodnunk kell róla, hogy jól vezessük be őket, és jól működjenek”. Emellett azonban a vállalatok egyedi stratégiai prioritásaira is oda kell figyelnie. „A Racing esetében az a legfontosabb, milyen IT megoldásokra van szükség a győzelemhez. Egy versenykocsiban 15-20 ezer alkatrész működik, és a versenyszezon végére ezek 85%-a legcserélődik. A Racingnél a tevékenység jellegéből adódóan egyedi gyártás zajlik, és ügyelnünk kell arra, hogy magas szinten maradjon a gyártóteljesítmény. A rendszerek és a munkamegrendelési folyamat egyszerűsége is kritikus fontosságú” – hangsúlyozza. 



A többi társvállalat IT-követelményeiről beszélve hozzáteszi: „Az Automotive-nál kifogástalan élményt kell nyújtanunk a vevőknek a webhelytől a bemutatótermen és a vásárláson át a sportkocsi vezetéséig és a vevőszolgálatig, minden területen. Az Applied Technologies esetében más piacok termékeire és szolgáltatásaira kell alkalmaznunk az innovációkat, és biztosítanunk kell támogatásukat egészen a végfelhasználókig. A Marketingnél – a hagyományos CRM-feladatok mellett – el kell mélyítenünk és meg kell töltenünk élettel a partnerkapcsolatokat” – magyarázza Charlton.

A hagyományos, tranzakcióalapú beszállítói együttműködésen túl a McLarennek arról is gondoskodnia kell, hogy szponzorai is érdemi munkakapcsolatot alakíthassanak ki a csoporttal. „Nem pusztán arról van szó, hogy a logójuk ott virít az autón – a valódi technológiai innovációk közös megalkotása a lényeg” – mutat rá.


Felpörgő teljesítmény a felhővel

 

Charltonnak – a különböző követelményeket változatlanul szem előtt tartva – a felhő és a mobilitás köré kell felépítenie a csoport technológiai stratégiáját. Véleménye szerint a felhő nem csupán a kiadásokat csökkenti. „A felhő elsősorban nem költségmegtakarító, hanem sokkal inkább támogató technológia. Lehetővé teszi számunkra, hogy agilisabbak legyünk, hatásosabban lépjünk fel a katasztrófák ellen, és kevésbé legyünk kiszolgáltatva a régi technológiának” – fogalmaz.

„Versenyautóink prototípusa 300 km/h óra sebességgel száguld körbe a pályán, évente 21 alkalommal, mindig más országban. Egy-egy versenyhétvégén gondoskodnom kell arról, hogy az autó mintegy 300 érzékelője által összegyűjtött 100 GB adat eljusson a pályáról az egyesült királyságbeli Wokingban működő központunkba, ahol ezek alapján születnek meg az aerodinamikára, a kocsi beállításaira és a stratégiára vonatkozó fontos döntések. Japánban is élő kapcsolatra van szükség, ahol a Honda valós időben figyeli a motor működését.” A versenyek hétvégéjén kritikus a hibatűrő hálózati működés és a robusztus infrastruktúra. „Az MPLS (Multiprotocol Label Switching) hálózat szerdától hétfőig működik. Tízperces SLA-val dolgozom, és a kapcsolatok biztonságát is garantálnom kell. Egyre több nyilvános és privátfelhő-megoldást használunk, és velük együtt felhőfelügyeleti platformot is, amely lehetővé teszi számunkra a hibrid környezet működésének összehangolását.”

A McLarennél a nagy teljesítményű számítástechnikára is óriási az igény. „11,8 milliárd adatot hozunk haza minden versenyszezonban. 1 billió (1012) múltbeli adatpontom halmozódott fel 1993 óra, és ezeket elemeznem kell, hogy az új modell gyorsabb vagy éppen fordulékonyabb legyen. Épp most dolgozom az egyik partnerünkkel azon, hogyan használhatnánk a HPC támogatására egy biztonságos felhőplatformot a jelenlegi, helyben telepített fizikai szerverek helyett. Így több magot tudnánk agilisan mozgósítani és kivonni a használatból, ha éppen nincs rájuk szükség.”


Jövőbeni fejlesztések

 

Más gépkocsigyártókhoz hasonlóan a McLarent is foglalkoztatja az önvezető járművek koncepciója, pontosabban annak alkalmazása a luxus sportkocsik szegmensében. „Ez akár azt is jelentheti, hogy amikor valaki elkezdi használni a McLarenjét, bekapcsolhatja Chris Goodwin tesztpilótánk mesterséges intelligenciaként megtestesült alteregóját, aki megtanítja, hogyan vezetheti profi módjára az autót, hogy aztán a tanulási folyamat alatt fokozatosan átvehesse tőle az irányítást.”

Az Applied Technologies szintén vizsgálja, milyen jövőbeni műszaki fejlesztésekkel növekedhetnének a szervezeten belül. Más iparágakban is innovatív módon alkalmazza az autóversenyzésből származó tervezési, szimulációs és teljesítményfokozó know-howt. A szénszálas technológia és a humán telemetria terén felhalmozott szakértelmet például a világ leggyorsabb és legaerodinamikusabb versenykerékpárjának kifejlesztésére használta fel, közösen a Specialized kerékpárgyártó céggel. A vállalat azt is vizsgálja, hogyan lehetne a humán telemetria és a nagy adatáteresztő kapacitás segítségével optimalizálni a birminghami gyermekkórház működését. „Ezenkívül néhány nagy vonatgyártóval is dolgozunk az IoT-technológia alkalmazásán, és fejlett wifi-technológiákat is kidolgoztunk erre a piacra” – tudtuk meg Charltontól.

Fujitsu Magyarország

 

Forrás:

Fujitsu i-CIO elektronikus magazin

https://www.i-cio.com/innovation/it-infrastructure/item/accelerating-tech-innovation-at-mclaren

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fujitsuhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr714058162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása