Fujitsu Hungary

Mizuho: A digitális banki szolgáltatások következő generációjának megszületése - Charles Parisek 2017. november

2018. január 16. - Fujitsu Hungary

 

Daisuke Yamada, a Mizuho Bank digitális innováciért felelős vezetője (CDIO) arról mesél, hogy a japán pénzügyi szolgáltató óriás új és meglévő techpartnereket keres a formálódó változásokhoz. 

Az olyan új pénzügyi szolgáltatási üzleti modellek, mint a blockchain, az MI, a felhő és a big data, amelyek lehetővé teszik ezeket a technológiákat, az ágazat régóta kialakult szereplői. Daisuke Yamada, a Mizuho Financial Group és a Mizuho Bank  digitális innovációért felelős vezetője és ügyvezető igazgatója szerint a hagyományos bankszektornak tisztában kell lennie azzal, hogy ezek az új digitális megoldások nem egyszeri események - megmaradnak, mondja, és a bankoknak reagálniuk kell a folyamatos innovációval a helyüket követelő újdonságokra.

Fenyegetés vagy lehetőség? A válaszom az, hogy egyik sem - mondja Yamada. A Fintech a technológiai fejlődés természetes következménye. Ahogyan az emberek a lovas kocsiról átültek az autókra, mondja, ugyanúgy a mai ügyfelek nemcsak elfogadják az új alkalmazások kényelmét, mint az online banki szolgáltatások, vagy mint a mobillal fizetés lehetősége, hanem elvárják az erőteljes innovációt a pénzügyi arénában.

daisuke_yamada.jpgDaisuke Yamada, Mizuho Bank

Yamada a lakossági banki tevékenységen túl néz. „Részt vehetünk a közösségi hitelezésben és finanszírozásban, a blockchain-ben, használhatunk biometrikus azonosítást, de nem kell elzárkóznunk a mikrofinanszírozás, a digitális pénz, az agrár-technológiák és az autobankingben rejlő lehetőségek elől sem” - mondja. „Bármi lehetséges.”



Az ilyen célok megvalósítása érdekében a pénzügyi szolgáltató óriás közös vállalkozást és partnerséget kívánt kialakítani. 2017 júniusában Mizuho csatlakozott a Silicon Valley-i székhelyű kockázati tőke-társasághoz, a World Labour Innovation Lab-hoz (WiL), hogy létrehozzák a Blue Lab-et, az új vállalkozásban Yamada az elnök-vezérigazgató szerepét vette át. Küldetése ambiciózus, az alapítók nyilatkozata szerint a következő: „A következő generációs üzleti modellek létrehozása és forgalmazása digitális pénzügyi-technológiai kezdeményezéseken keresztül. Mint például egy globális telepítési platform létrehozása, szoftverek fejlesztése a mindennapi feladatok automatizálására. Az MI használatával, a nagy adatbázisok feldolgozásához kapcsolódó fejlesztésekkel, valamint a blockchain menedzsment és a kereskedelem finanszírozás optimalizálása a blockchain technológiák kereskedelmi forgalomba hozatalával, valamint az eszközök internethez kapcsolódásában rejlő lehetőségeket kihasználó fejlesztései révén.”

„Az új vállalkozásokban a hibák a siker ára. Rugalmasabbak, kreatívabbak lehetünk.”

Mizuho különálló entitásként kívánja a Blue Lab-ot működtetni, így az indulás több kísérleti, vállalkozói megközelítést tesz lehetővé. „Így lehetünk rugalmasabbak, kreatívabbak" - mondja Yamada. „Egy megabankban, mint a Mizuho, ​​egyetlen hiba is súlyos veszteséget okozhat, miközben az ilyen típusú új kockázatokból eredő hibák jelentik a siker árát.”  

Mizuho a meglévő stratégiai technológiai partnereket is bevonja a vállalkozásba, beleértve a Fujitsu globális ICT cégét is. Yamada szerint a vállalat és a Fujitsu együttműködésében rejlő lehetőségek:

  • új, blockchain-thasználó elszámolási módszer 
  • online biometrikus hitelesítés
  • a számviteli folyamatok automatizálása  
  • az ügyfelek élményének növelése a virtuális valósággal.

Fintech a határokon át

 

A Yamada különválasztja a különféle iparágakban a blockchain-technológia (gazdasági tranzakciók megosztott, decentralizált adatbázisa) lehetőségeit, amely a munkaigényes folyamatok - például a határokon átnyúló vámkezeléshez használt export-import finanszírozási folyamatok helyettesítésére jelenthet megoldást. 

Példát is mutatott: „Mondjuk, hogy egy brazil cég kávébabot értékesít egy japán kereskedelmi vállalatnak. A babot először Japánba szállítja egy szállító cég. A szállítást japán biztosító biztosítja. A bank ezután ellenőrzi az ügyletet. Amikor a papírmunka elkészült, a bank végrehajthatja a tranzakciót. 

Jelenleg ez nagyon bonyolult folyamat, rengeteg papírmunkával. A blockchain technológia használata lényeges több szabadságot ad. Lehetővé teszi, hogy egy 20 napos kereskedési megállapodás egy egynapos ügyletre csökkenjen.”

A Mizuho ügyvezetője a pénzügyi alkalmazásokban az online tranzakciók biztonságának növelése érdekében, a biometria nagyobb mértékű elfogadását is indokoltnak látja, elsősorban az okuláris vagy az arcfelismerő technológiák alkalmazásával. Ez a megnövekedett biztonság lehetővé teszi a bonyolult tranzakciók esetében, hogy nagy összegeket mozgassanak biztonságosan és gyorsan. A nagy adatbázisok összekapcsolásával a pénzügyi intézmények, sőt a fogyasztók is képesek lesznek kifinomult tranzakciókat indítani mobil eszközökről. 

"Itt az ideje, hogy a bankok megtörjék a megszokottat és felfedezzék a digitális változások új világát".

A Blue Lab már összefogott az Airbnb rövid távú szállásközvetítővel, hogy az számos, prémiumszolgáltatási kiegészítést kínáljon a szobaszerviztől, a fesztiválok ajánlatáig vagy a japán nyaraló helyek bérléséig. Ugyanakkor a Mizuho, a japán ingatlan tulajdonosok és szolgáltatók számára különböző finanszírozási csomagokat is kínál.

A bankok jelenlegi konzervatív működési formái szinte ellentétesnek tűnnek azokkal a változásokkal és gyorsasággal, amelyeket a fintech terjedése fog elhozni, mondja Yamada, de nem tudják elkerülni a szektor átalakulását - és ez azt jelenti, hogy a változás elkerülhetetlen. „Vannak örökölt rendszerek, amelyek már évtizedek óta használatban vannak” - hangsúlyozta Yamada. „Nehéz elbúcsúzni az ilyen rendszerektől és a régi folyamatoktól. De ha a bankok napi üzleti tevékenységüket szeretnék folytatni, akkor ezeket a rendszereket és folyamatokat az új technológiához kell igazítaniuk, vagy teljesen új rendszerekkel kell helyettesíteniük. És ez a következő kérdést veti fel: Elég bátrak vagyunk ehhez?”

Elkerülhetetlen változások jönnek, mondja Yamada, és inkább hamarabb, mint később. A bankok szoros partneri kapcsolata a technológiai cégekkel - a régiekkel és az újakkal -, valamint a trendek pontos megismerése, ez az új nyomvonal.

„Amikor mindenkinek van okostelefonja – ami lényegében egy nagy teljesítményű számítógép - a zsebében és így rendelkezünk az infrastruktúrával. A fintech és az új technológiák számára, a pénzügyi ágazat számára” - mondja Yamada. „Ez megnyitja az utat a dolgok új működtetéséhez. A bankok számára itt az idő, hogy megtörjék a megszokottat, és felfedezzék ezt az új világot.”

 

„KoHa”

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fujitsuhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr713580045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása