Fujitsu Hungary

A vállalatok digitális felelősségvállalásának növekedése

2018. január 09. - Fujitsu Hungary

Az üzleti folyamatokat átalakító technológiák rákényszerítik a vállalatokat felelősségük újragondolására. Három informatikai vezető - a DHL-től, a Investec-től és a Fujitsu-tól - mutatja be a felelős vállalati viselkedést a digitális korban. 

thierry_driesens_dhl.jpgDeutsche Post DHLThierry Driesens,
CIO Supply Chain 
(Európa, Közel-Kelet és Afrika)


„A Deutsche Post DHL-nél (DPDHL) mindig is fontos szerepet kapott a hagyományos vállalati társadalmi felelősségvállalás. Katasztrófa-elhárítási csapataink segítséget nyújtanak a természeti katasztrófák által sújtott régiókban, a mentesi eszközök összehangolásában. A Mission Zero programunk segítségével a logisztikával kapcsolatos káros anyag kibocsátásunk 2050-re nullára csökkentjük. Az Upstairs programunk pedig munkavállalóink gyermekei számára biztosít lehetőséget, hogy elsajátítsák a szükséges technikai készségeket, amelyek a mai digitális világban, a munkavállalás szempontjából szükségesek.”


De ahogy egyre inkább digitalizálódik a világ, a vállalatoknál is növekszik az igény, hogy a vevők és a munkavállalók védelme érdekében egy megbízható vállalati digitális felelősségvállalási (CDR) rendszert alakítsanak ki. A CDR célja, hogy biztosítsa az új technológiák - és különösen az adatok – hatékony és megfontolt használatát.

A négy fő ok, amely CDR-stratégiát igényel: az ügyfelek és a kormányok növekvő aggályai a személyes adatok jogosulatlan felhasználásával kapcsolatban,az automatizálás és a robotika hatása és kihívásai, az új technológiák etikátlan felhasználásától való félelem, és végül, az úgynevezett digitális megosztottság.

„Számunkra a CDR azt jelenti, hogy komolyan vesszük ezeket az aggodalmakat és félelmeket, és olyan módon kezeljük őket, hogy abból profitáljunk mi, az alkalmazottaink, ügyfeleink és az országok, amelyekben üzleti tevékenységet folytatunk.

A változás félelmetes a legtöbb ember számára, különösen akkor, ha ez a változás technológiai is. Azt kell tennünk, hogy "lefordítsuk" a változást, és megértessük, miben jelent fejlődést az adott technológiai változás. Meg kell mutatnunk, hogy az emberek tudják mit tegyenek, hogy megvédjék adataikat, és hogy miként élvezhetik  az új technológiák adta lehetőségeket. A DPDHL-nél egy átfogó adatbiztonsági keretrendszer, valamint egy alkalmazotti elkötelezettség program az, amely felkészíti munkatársainkat arra, hogy képesek legyenek kezelni a digitális információkat. Egyformán összpontosítunk az adatvédelemre és a biztonságra. Ügyfeleink számára egy IT katasztrófa-elhárítási megoldást kínálunk, amely megakadályozza az adatok elvesztését és a működésképtelenséget katasztrófa esetén.

A robotika és az automatizálás sokakat izgató témakörében előre kell lépnünk: igen, a munkaerőpiac megváltozik, de ez a fejlődés minden bizonnyal új, a korábbiaktól ugyan eltérő, de munkahelyeket fog teremteni. Okosnak kell lennünk, és be kell fektetnünk az embereink továbbképzésébe, a változáskezelési készségek, a kreativitás, a problémamegoldó képességek fejlesztése érdekében.

A vállalatoknak készen kell állniuk, figyelembe véve az üzleti gyakorlatukat, ha talpon akarnak maradni a piacon. A DPDHL-nél nagyon világosan megfogalmazzuk ezt, a felelősségteljes üzleti gyakorlat (RBP) programunkkal. Elkötelezettek vagyunk, hogy betartsuk a törvényeket és szabályokat, az etikai normákat és a nemzetközi normákat, és ezt elvárjuk beszállítóinktól és alvállalkozóinktól is. Ügyfeleink biztosak akarnak lenni abban, hogy teljes ellátási láncuk megfelelő etikai és környezetvédelmi normákat követ. A jó RBP segít a munkavállalók toborzásában, megtartásában. Az RBP fontos tényező annak biztosításában is, hogy továbbra is felelős vállalat maradjunk, és kivegyünk a részünket a társadalom jobbá tételében.”

  

matthew_oakeley_investec.jpgMatthew Oakeley,
CTO

 Investec Asset Management

 

„Bár a "vállalati digitális felelősség" kifejezés tartalmát illetően még nincs közmegegyezés, az e területen végzett tevékenységek nagy része ma az adatvédelemmel kapcsolatos.
Mint minden innováció esetében, azt állítanám, hogy a biztonságosabb elsősorban az elveken alapuló és másodsorban megoldás-alapú fejlesztés. Tehát ahelyett, hogy csak a szabályokat alkalmaznánk, hogy elkerüljük az adatkezeléssel kapcsolatos jogsértéseket, le kell fektetni az ügyfelek adatainak megvédéséhez szükséges elveket, szorosan a rendszerbe integrálva, és beállítva azokat a folyamatokat melyek szabályozzák az adatok mozgatását.


Valójában az évszázadok során az üzlet nagyon bevált az emberi viselkedés és az etika irányításához szükséges folyamatok megteremtésében, ami végső soron jobb üzleti döntéseket eredményezett. És ez minden bizonnyal így lesz napjaink egyik legérdekesebb technológiai területein: ez az MI és a robotika.

Elég korai stádiumban vagyunk a robotok korának, de már az elképesztő számomra, hogy hány technikai partner áll közel ahhoz, hogy munkába állítsa saját termékeit. A robotika sokkal több ennél, és fel kell tennünk a kérdést, hogyan tudjuk biztonságossá tenni az alkalmazását. 

Mi lesz, ha a robotok bárkinek elérhetővé válnak és egy oktatás után vihetik is? Milyen zűrzavart okozhat? Gondolnunk kell arra, hogyan működik az alkalmazásuk, amikor bevillant, hogy a robotokat úgy kell kezelni, mintha alkalmazottak lennének.

Úgy kell kezdenünk, mint egy HR folyamatot: megfelelés, kezdők és kilépők, stb.

Ha úgy kezelik a robotokat, mintha digitális emberek lennének - tudva, mit csinálnak, ismerik tevékenységük hatókörét, és felelősséget vállalnak munkájukért -, akkor az emberekre vonatkozó szabályok alkalmazhatók rájuk.

Például olyan területeken, mint a pénzügyi szolgáltatások, szigorú szabályok vannak a feladatok elkülönítésével kapcsolatban; nem lehet ugyanaz a személy, aki pénzügyi műveletekkel foglalkozik, és aki besorolja azokat. Tehát ugyanazt kell alkalmazni a robotokra is: a robot feladatainak elkülönítése szükséges, és kell egy vezető, aki felügyeli őket. A robotok emberként történő kezelésével mindenfajta ellenőrzési kérdés nyilvánvalóvá válik.”

  

vera_schneevoigt_fujitsu.jpgVera Schneevoigt, 
a termékellátási műveletek vezetője 
( Service Platform Business )

Fujitsu
„A digitalizálás korában az informatika jelentősen megváltoztat minket és a körülöttünk lévő világot. Az uralkodó elvárás az, hogy a digitális forradalom mindannyiunk számára jobb életminőséget teremtsen, lehetővé téve a fenntartható növekedést és a fejlődést. Azonban, mint minden nagyobb változás, ez is kockázatokkal és lehetőségekkel jár. A jelenlegi társadalmi-politikai viták középpontjában az adatvédelem kérdései, a fogyasztói jogok és a technológia tolakodóvá válása áll. A digitális innováció és az egyes egyének jogainak tiszteletben tartása - a szabadság, a biztonság, az autonómia és a munkaidő - egyensúlyának mérlegelése nagy kihívást jelent az ipar, az egyetemek és a politikai döntéshozók számára egyaránt.

Ezeknek a bizonytalanságoknak a kezelése, a digitalizálás kockázatainak szisztematikus feltárása, valamint az informatika felelősségteljes használatának meghatározása kulcsfontosságú feladatok azon cégek számára, amelyek komolyan veszik a vállalatok digitális felelősségvállalását. Ezek olyan témák, amelyeket a vezetés felső szintjén kell megvitatni, a működés megkerülhetetlen részévé kell tenni, napi műveletekké lefordítva. Ennek a folyamatnak folytonosnak kell lennie, amely során mindig átgondoljuk és meghatározzuk, hogy mi képezi a felelősségteljes és etikus magatartást a digitális gazdaságban. És minden döntésnek az emberek - az új technológiák használóinak - jogait és szükségleteit kell megcéloznia: az emberi jogok védelmét, a megfelelő adatvédelmet és autonómiát biztosítva a digitális világban.

A digitális technológiák önmagukban nem rosszak és nem is jók, függetlenül attól, hogy a világot jobb és biztonságosabb hellyé teszik-e, nagymértékben függ attól, hogy miként fejlesztik és alkalmazzák - és kinek. Létrehozható egy MI algoritmus gonosz célokra, ahogyan jóra is. A kihívás az üzleti értékek megtartása a technológia fejlődés során, így a cég felelős vállalat marad. Ez a gondolkodás jellemzi a Fujitsu Human Centric AI Zinrai technológiáját, amely az MI-t, a robotikát és a számítógépes biztonságot ötvözi, az MI irányítása és felügyelete alatt, jobbá téve így mindennapjainkat.

A vállalati digitális felelősség önkéntes elkötelezettség. Indulásként a jogi követelményeknek és szabványoknak való megfelelésre van szükség - az ügyféladatok, a bizalmas, a szellemi tulajdon kezelése stb. -, de kiterjed a tágabb értelemben vett etikai normákra és a szervezet által követett alapvető értékekre is.”

 

’KoHa’

A bejegyzés trackback címe:

https://fujitsuhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr5313561449

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása