Az informatikai ipar újdonságnak számít. Csak mert a technológia meglehetősen új keletű, hajlamosak vagyunk elhitetni magunkkal, hogy mindent kitaláltunk a semmiből. A valóság az, hogy gyakran évekig dolgozunk, évezredes koncepciókon - némelyik akár az ókori görög civilizációig nyúlik vissza.
Érdekes megvizsgálni, hogy ezek a régmúltból eredő koncepciók hogyan változnak és alkalmazkodnak napjainkra – miközben ezen változások alapjaiban nem érintik az eredeti koncepciót. De még érdekesebb megpróbálni megjósolni, hogyan fognak változni a jövőben. Bár a jövő teljes megismerése természetesen lehetetlen, segít a jelentős folyamatok aktuális pályájának feltérképezésében. Legalábbis segíthetünk a vállalkozásoknak az előttük álló változások feltérképezésében.
Forrás: http://ingatlanmuhely.reblog.hu/digitalis-forradalom-a-lakaspiacon
A co-creation nyomon követése folytonosságon és a változáson keresztül
A koncepció alapja a „tudás” megszerzése, ötletekkel és erőforrásokkal bíró partnerrel - a legtöbb vállalkozás esetében ezt a technológiai partner tudja biztosítani. A co-creation népszerű kifejezéssé vált, és az ügyfelek egyre szívesebben vesznek részt benne.
A közelmúlt sikere ellenére nem állíthatjuk, hogy a kifejezés új lenne, körülbelül 16 éve fogalmazódott meg - bár régen nem volt annyira szükség rá, mint napjainkban.
Az új versenystratégiák - ahol a vállalkozások új technológiákat és új technológiai folyamatokat vezettek be – ezek egyértelműen új együttműködési szinteket igényeltek a résztvevőktől. Szükség volt az együttműködésre, hogy segítsük a szervezeteket a technológia bevezetési folyamatának első szakaszaiban. A legkorábbi szakaszban az együttműködés csak azt jelentette, hogy szorosan együttműködünk az ügyféllel. Az újdonság a digital co-creation.
Digital co-creation: egy régi dolog új része
Ez egy integrált együttműködési rendszer, ahol a szervezetek nem csak új technológiákat hoznak létre, hanem szervezeti, folyamat- és akár üzleti modellváltozásokat is bevezetnek. Nem lehet pusztán újratelepíteni az informatikai rendszereket. Módosítani kell az információs és kommunikációs technológiákat a vállalatirányítás igényeinek és az értékteremtés változásainak megfelelően. A valóságos átalakulás csak akkor történhet meg, ha az üzleti oldal és a technológiai oldal összeolvad.
Ezért lesz: digitális társszerzés.
A hosszú távú kockázat a társszerződés figyelmen kívül hagyásában
Mi van, ha úgy dönt egy szervezet, hogy nincs rá szüksége?
Érdekes, hogy ez az egyik olyan eset, amikor a döntés következménye nem okoz azonnali hátrányt. Az eredeti, digitális együttműködéstől mentes üzleti modell képes egy ideig, akár néhány évig is piacképes maradni, hogy meddig az nem megjósolható. De hosszú távon a hatás kétszeresen is durva lesz az előnyökről lemondó cég számára. A digitális együttműködésről lemondó szervezet nem lesz képes kihasználni a nemzetközi vagy globális változásokat, és ez még nehezebbé válik, ahogy a technológiai fejlődés üteme gyorsul. Az informatikai ipar exponenciális természete azt jelenti, hogy egy egész innovációs cikluson keresztül megyünk keresztül 3 -4 év alatt.
Aki egyszer lemarad, az kimarad.
A jövőben a kreativitás kulcsfontosságú lesz
Amikor megvizsgáljuk az elmúlt évek technológiai változásait, egy furcsa minta tűnik fel. Az első ipari forradalom a tizenkilencedik század elején történt. Majdnem 100 évvel később a második ipari forradalom ment végbe, a következő pedig 50 évvel később történt. A negyedik ipari forradalom - a "digitális forradalom" - most történik, körülbelül 25 évvel az utolsó után.
Forrás: http://www.tozsdeforum.hu/extra/tech-tudomany/itt-kopogtat-az-ajton-a-digitalis-forradalom-66810.html
Általánosságban elmondható, hogy az egyes nagy technológiai váltások között eltelt idő minden esetben a felére csökken. E hipotézis alapján, a következő forradalomra 12 évet kell várnunk - közvetlenül a 2025-ös év után.
Nagy valószínűséggel ez az ötödik forradalom, a 2020-as években a mesterséges intelligencia és gépi tanulás tömeges felhasználását fogja jelenteni. Mivel a legtöbb munkafolyamat automatizálható lesz, az emberi munka értékét a kreativitás fogja meghatározni - amire a gépek nem képesek.
Tehát a jövő munkahelyét az kell hogy jellemezze: ösztönözi a munkavállalókat, hogy legyenek kreatívak és segíti őket abban, hogy kreatívak legyenek.
Ösztönöznie kell az embereket, hogy kommunikáljanak egymással, inspirálják egymást és friss ötleteket hozzanak létre. Ez a legjobb módja a kreatív környezet megtervezésének. Egy biztos a jövőben: a 2025-ös munkahelynek támogatnia kell a közeljövőt feltáró gondolkodásmódot. Ez egy fontos lecke, mivel 2025-re új munkamódszereket kívánunk kialakítani. Új munkahelyünket a folyamatosság és a változás alapjaira kell építeni.
A co-creation legfontosabb eleme a „Co”, azaz az együttműködés
Az utolsó és talán a legfontosabb dolog, hogy emlékezzünk erre: a co-creation közös erőfeszítés. A hangsúly valóban az együttműködésen van.
Forrás: https://www.business2community.com/social-media/social-media-content-co-creation-campaigns-challenges-experts-speak-0827992
Az informatikai vállalat nem hiheti, hogy minden ügyfelének elmondja, mit kell tennie a digitális korban. Az ügyfélnek megvan a maga elképzelése, és egy üzleti partner feladata, hogy együtt dolgozzon az ügyféllel.
A jó hír az, hogy a megfelelő típusú partnerség soha nem olyan nehéz.
’KoHa’